Čerstvě, zdravě a výdělečně
Kaliforňan patří mezi první bowl restaurace, které vznikly v Bratislavě. Bowls, tedy misky s čerstvými surovinami, představují v gastronomii rychle rostoucí trend. Spojují zajímavé chutě, zdravou výživu a rychlou přípravu, která vyhovuje tempu moderního života. Na trhu působí už šest let. Zaměřuje se na zákazníky všech věkových kategorií, a to od studentů přes zaměstnance až po rodiny s dětmi a seniory. Aktuálně má 13 provozoven, z toho 7 vlastních a 6 franšízových. Jedna z nich je tzv. zaměstnanecká, která je společným projektem majitelů a zaměstnanců.
V Česku nabízí Kaliforňan zdravé misky od roku 2023, a to ve 3 provozovnách v Brně. Ty vede franšízant Denis Kurtulík, který při rozjezdu první z nich ocenil možnost převzít již fungující koncept. Protože si místní zákazníci zdravé misky rychle oblíbili, otevřel postupně další dvě provozovny. Značka nyní plánuje expanzi i do dalších českých měst s více než 40 tisíci obyvateli. „Nabízíme dvě možnosti provozoven, a to jak restaurace, tak foodtrucky. Neomezujeme se na konkrétní lokality, ale naším velkým cílem je momentálně Praha,“ uvádí spoluzakladatelka Michaela Smrtičová. Podle ní se franšíze daří právě i díky flexibilitě provozu.
Více provozoven = rychlejší návratnost
Svým franšízantům poskytuje Kaliforňan kompletní podporu před otevřením, při spuštění i průběhu provozu. Výběrové řízení na franšízanta probíhá pro každý konkrétní provoz zvlášť. Počáteční investice se pohybuje zhruba od 750 000 do 1 125 000 Kč, záleží na velikosti a vybavení kuchyně. „Návratnost investice se u jedné provozovny pohybuje od 1 roku do 2 let. Pokud se franšízant rozhodne otevřít další pobočky, které už nejsou finančně tak náročné, protože využívá jednu kuchyni, návratnost se může zkrátit třeba i na 10 měsíců,“ vysvětluje Michaela Smrtičová.
Provozovny Kaliforňan by měly být ideálně umístěné na frekventovaných místech v blízkosti kancelářských nebo obytných budov, kde je poptávka po zdravé a chutné obědové alternativě. „Chodí k nám lidé, kterým záleží na zdraví. Vybere si každý, bez ohledu na své stravovací návyky. Nesnažíme se dělat exotickou kuchyni, používáme hlavně lokální suroviny, se kterými si kreativně hrajeme v kuchyni,“ uzavírá Smrtičová.
Misky dle vlastní chuti / „Na produktech neustále pracujeme, menu obměňujeme nejen denně, ale i sezónně,“ uvádí Michaela Smrtičová. PŘEČTI ČLÁNKY
Příležitosti k podnikání stále jsou
/08.09.2025
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Nejčtenější
Franšíza - co to je?
/09.01.2025
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Tomáš Větvička vyměnil cukrářskou dílnu za podnikání pod hlavičkou sítě Traficon. Jak zvládl přechod do nového oboru a co ho na práci nejvíc naplňuje?
Síť Re/Max vytváří prostor nejen pro zkušené podnikatele, ale i pro nové zájemce, kteří chtějí rozjet vlastní franšízu pod známou značkou.
„Od ledna 2026 budou vybrané produkty dostupné jen ve specializovaných prodejnách. To nám přináší výraznou konkurenční výhodu,“ říká master-franšízant Cbweed Riccardo Ghibellini.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...