Starbucks zavře v USA na 600 kaváren

Americká ekonomika má problémy a dotýká se to i velkých hráčů na trhu. Největší světová síť kaváren, která v Česku v únoru otevřela svou první kavárnu, ve středu na svých internetových stránkách oznámila, že v následujících týdnech uzavře 600 provozoven na trhu USA. Původně přitom počítala s uzavřením pouze 100 kaváren. Celosvětově firma spravuje na 15.000 provozoven.
Pomalejší rozvoj
Starbucks také snížil plán na otevření nových kaváren na americkém trhu. V průběhu finančního roku 2009, který začíná letos v září, jich bude na americkém trhu méně než 200. Evropy a Česka by se rozvoj neměl dotknout, naopak Starbucks sází na rozvoj v tomto regionu.
Týká se to hlavně nových
„Obchody, kterých se uzavření dotkne, jsou rozmístěny po celých spojených státech. Zhruba 70 procent z nich bylo otevřeno od roku 2006,“ uvedla firma. Při uzavření rozhodovalo několik kritérií. Mnohé z kaváren nebyly ziskové a neexistovala příliš velká šance, že by ziskové být mohly. Jedním z důvodů bylo i to, že se nové kavárny otvíraly v blízkosti původních, uvedl Starbucks.
Nepříjemnost pro 12 tisíc lidí
Uzavření se dotkne zhruba 12 tisíc pracovníků. Starbucks však podle svého prohlášení očekává umístění velké množství pracovníků na odpovídající pozice v blízkých kavárnách. Firmu, která na celém světě zaměstnává 110.000 lidí, přijde uzavření kaváren na zhruba 350 milionů dolarů (asi 4,7 miliardy korun).
Schulz: Nutný krok pro ozdravení
Podle šéfa firmy Howarda Schultze, který byl nedávno v Praze na návštěvě, je krok nutný pro ozdravění firmy. „Vidíme, že je důležité učinit rozhodnutí, které posílí naše portfolio obchodů v USA a umožní nám ve fiskálním roce 2009 zvýšit provozní efektivitu, zvýšit spokojenost zákazníků a zajistit dlouhodobou hodnotu pro naše partnery, zákazníky a akcionáře,“ prohlásil.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Německý prodejce kávy chystá rozvoj konceptu kaváren s prodejnou zboží pro domácnost
Tyrolské tradiční pochoutky Tiroler expandují v Česku. Franšízový model umožňuje stánkový i kamenný prodej a slibuje rychlou návratnost.
Novinka přichází na český trh ze Severní Ameriky od výhradního distributora z Polska.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...