CPI je největším vlastníkem nákupních center

Retail parky v Čechách a na Slovensku zahrnují Penny Markety i známá Family Centra, u nichž nabídku potravinářského řetězce rozšiřuje sortiment oděvů, obuvi, drogerie a dalších prodejců.
pondělí
17.01.2011
Koupí 14 retail parků završila skupina CPI svou dominanci na trhu s realitami. Investice se vyšplhala na 1,6 mld. Kč.
 

Firma to 5. 1. 2010 uvedla v tiskové zprávě. Koncem prosince uzavřela realitní skupina CPI dohodu o koupi 14 obchodních areálů od společnosti Real4You. Celková plocha uvedených retail parků v Čechách a na Slovensku přesahuje 43 300 m2. Hodnota transakce dosahuje 1,6 miliardy korun (64 tisíc EUR ) a zaokrouhlila celkový objem investic CPI Group za rok 2010 na téměř 10 miliard korun.

Přestože investičním aktivitám CPI Group v roce 2010 jednoznačně dominovala oblast maloobchodu, nevyhýbala se skupina ani dalším segmentům. „Rozmanitost v nemovitostech a geografické působnosti představuje naši základní strategii, jejímž cílem je vyvážená a stabilní struktura portfolia,“ uvedl Zdeněk Havelka, generální ředitel CPI Group. „Proto pro nás nebyl určující segment, ale konkrétní projekt a podmínky jeho prodeje,“ dodal.

Havelka také odmítá další expanzi za hranice České republiky. „Ve svých aktivitách se zaměřujeme výhradně na český a slovenský trh. Pohybujeme se zde léta, známe dobře místní prostředí, konkurenci i legislativu a jsme schopni se operativně rozhodovat. To považuji za největší přednosti naší společnosti,“ dodal Havelka.

Rok 2011

Už v listopadu 2010 CPI Group oznámila další investiční záměry, mezi něž patří kromě akvizic také výstavba. Jedná se především o rekonstrukce stávajících krajských hotelů v následujících letech a dostavbu administrativních budov, které by měly jako celek figurovat pod názvem CPI City Center. Pilotním projektem, který je na rozdíl od plánovaných center novostavbou, představuje administrativně-obchodní komplex v centru Ústí nad Labem. Soubor dvou objektů zahrnuje kancelářskou budovu s maloobchodem a čtyřhvězdičkový hotel s kongresovým centrem.

Podobný koncept je navržen také v Českých Budějovicích, kde bude od února probíhat rekonstrukce hotelu Gomel. Následovat budou v dalších letech hotel Sigma v Olomouci a hotel Černigov v Hradci Králové. Nabídku hotelového ubytování ve všech městech v budoucnu doplní kancelářské plochy a obchody.

Ostravský hotel Clarion Congress v sousedství ČEZ Arény čeká modernizace a dostavba kongresového centra s kapacitou 1 200 osob. V plánu jsou také další retailové plochy, ať už formou výstavby nebo akvizic.

„Věříme v potenciál krajských měst, proto se bude náš development v následujících letech soustředit především do regionů,“ prozradil dlouhodobé záměry skupiny Zdeněk Havelka.

Významný rozvoj skupiny se podle generálního ředitele promítne i do její vnitřní struktury. „Za uplynulý rok se naše portfolio zdvojnásobilo. Rychlá expanze si klade vysoké nároky nejen na finance, ale také na lidské zdroje. Primárním cílem tedy bude konsolidace nemovitostí, zajištění jejich bezvadné správy, což s sebou přináší mimo jiné i nutné změny ve struktuře a vnitřních procesech skupiny,“ podotkl Havelka.

„Rok 2010 byl pro CPI Group jedním z nejvýznamnějších v celé historii a představuje důstojný vstup do dvacátého roku existence skupiny na trhu,“ uzavřel Zdeněk Havelka.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017