Jako jeden organismus
Jak se management franchisové sítě liší od tradičního řízení podniku?
Pokud je partnerský systém založen na standardizovaných pravidlech a postupech, přístup k řízení je podobný jako v případě společnosti, která rozvíjí svou pobočkovou síť vlastními silami. Tento pohled se však dramaticky změní v momentě, kdy ve franchisové síti přestanou platit jednotná pravidla pro fungování jednotlivých poboček. Abych to lépe vysvětlil, uvedu příklad na celosvětové síti kaváren Starbucks. Síť se rozvíjela postupně, ale od roku 2004 rada stanovila cíl, který spočíval ve zdvojnásobení počtu provozovaných poboček v USA. Nové prostory tak byly otevřeny v lokalitách, které nesplňují současné požadavky na umístění kaváren, protože nejdůležitější entitu v tomto případě tvoří vhodná lokalita, kterých není zas až tolik. O čtyři roky později, kdy se začaly projevovat dopady finanční krize, byly tyto kavárny postupně zavírány.
Jak se vyvarovat takových chyb?
Při této otázce se mi automaticky vybaví anekdota, která se týká bývalého šéfa General Electric, Joe Waleskyho. Ten se jednou vydal pro radu k australskému guru v oblasti managementu Peteru Druckerovi. Drucker mu na jeho otázku odpověděl jinou otázkou: "Pokud by se General Electric stal vlastníkem všech kaváren Starbucks, které z nich by chtěl skutečně provozovat?" Tato otázka pomohla prezidentovi amerického kolosu dospět k závěru, že společnost, která provozuje více poboček, se musí chovat jako jeden organismus. Pokud některý z fragmentů přestane fungovat efektivně, celá konstrukce se rozpadne. To samé platí o to víc v podnikání ve franchisingu.
PŘEČTI ČLÁNKY

Příprava na praktický život dnes vyžaduje dobrou znalost technologií. Franšíza EDU3D přichází s konceptem volnočasových aktivit, které s nimi nejen děti naučí pracovat.
Děti ve škole tráví většinou minimálně 12 let. Mnozí z nich potřebují pomoc s učením. Franšíza Škola Populo nabízí profesionální řešení jako podnikatelskou příležitost.
„Rodiče si čím dál více uvědomují, že je třeba děti vzdělávat v této oblasti už odmala,“ říká Michaela Jelínková z franšízové sítě vzdělávacích IT kurzů pro děti Logiscool.
Makedonská franšízová síť IQ UP! Rozvíjí inteligenční kompetence dětí. Model vzdělávacích programů nyní nabízí i na našem trhu.
„Každý, kdo rozpozná krásu našeho vzdělávacího poslání, je způsobilý stát se franšízantem Young Engineers,“ říká zakladatel tohoto amerického vzdělávacího konceptu Amir Asor.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Populární na fóru
Angličtina hlasitě
Aby ne, dneska angličtinu potřebuje pomalu i prodavačka. Tak aby o ní nebyl zájem. Mě je 45 a taky jsem musel začít chodit na kurzy kvůli zaměstnání. Ale není to...
Matika snadno a rychle
Vidíte, Bedřichu, máte příležitost něco vytvořit :)
Matika snadno a rychle
Jo, není něco i pro dospělé? Někteří jedinci by lekce matiky potřebovali...
Matika snadno a rychle
Zajímavá franchisa. Je dobře, že se někdo konečně zajímá i o vzdělání matematické