Na lokalitě záleží

PLANET SUSHI je mezinárodní síť japonských restaurací. Provozuje ji síť Rosinter Restaurants Holding, která je součástí nadnárodní korporace RostikGroup. Společnost vznikla v roce 1981 a nyní působí po celém Rusku, střední Evropě a Pobaltí. Mezi její nejznámější značky a franchisové koncepty patří PLANET SUSHI, IL Patio, American Bar&Grill, T.G.I. Friday’s a jiné.
Koncept PLANET SUSHI vznikl v roce 1991 a o čtyři roky později byla zprovozněna první restaurace v Praze. V současné době působí na 85 vlastních a 55 franchisových restaurací v Evropě. V České republice se nachází jedna restaurace na pražském Andělu, která se dělí o technické zázemí s T.G.I. Friday’s. Petr Vlastník, provozní ředitel, vysvětluje: „Poprvé jsme v rámci skupiny vyzkoušeli COMBO – neboli spojení více restaurací s jedním technickým zázemím. Tento koncept se nám velmi osvědčil. Za alfu a omegu však považujeme vhodné umístění restaurací, které se nachází v blízkosti obytných i kancelářských prostor.“ Zkušenosti tak ukazují, že jsou tržby v době oběda vyšší, než navečer. Petr Vlastník si to vysvětluje tím, že se v době oběda odehrávají obchodní schůzky, proto je tak důležité umístit restauraci poblíž nejen obytných ale také kancelářských prostor.
Restaurace s 40 až 50 místy k sezení vyžaduje prostor o minimálně 150 m2. K tomu je výhodou, když je k dispozici jedno větší okno se vstupem do ulice. Jak však říká pan Vlastník, takové prostory jsou často obsazené, a když už jsou volné, tak výše nájmu je neúnosná.
V momentě, kdy je vhodný prostor k dispozici, vyhotoví franchisor s franchisantem nájemní smlouvu. V ní se uvedou podmínky jako je doba a výše nájmu a možnosti výpovědi smlouvy. Situace se oproti letům před „finanční krizí“ změnila, dnes jsou podmínky pro nájemce i pronajímatele spravedlivější. Například nájemce může od smlouvy odstoupit, což dříve bylo sankcionováno velkými poplatky. Poté záleží, v jakém stavu je prostor. Český architekt sestaví prostor dle korporátních požadavků a franchisant se na jeho tvorbě může podílet. Nakonec vše schválí centrála. „PLANET SUSHI je přátelský koncept vůči franchisantům, nenáročný na provoz a na technologie. Není ani tak těžké založit restauci, jako pak udržet stabilní kvalitu jídla a servisu v následujících letech,“ upozorňuje Petr Vlastník.
Pro více informace nahlédněte do Katalogu franchis.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...