Máme společný cíl

Michal Švihálek o franchisingu jako obchodním modelu přemýšlel již delší dobu, sledoval vývoj franchisového trhu v Česku i v zahraničí. V roce 2004 se rozhodl, že osloví globální značku OREA hotels s tím, že si zjistí, jaké jsou podmínky spolupráce. Jak říká: „V souvislosti s tím, jak se vyvíjí trh hotelových služeb a podmínky na něm, jsme hledali nové příležitosti rozvoje našeho podnikání, proto jsme se rozhodli pro největší síť hotelů vyšší třídy OREA hotels v České republice.“
Franchising obecně funguje tak, že franchisoři poskytují partnerům různé druhy podpory. Dle slov pana Švihálka na tomto obchodním modelu zejména oceňuje marketingovou podporu, kterou franchisor v rámci spolupráce zaručuje. Pan Švihálek tuto skutečnost popisuje: „Podílíme se na všech znalostech a zkušenostech franchisora a výhody nám plynou především z image a marketingové síly značky.“ Partneři tak mohou profitovat například ze společných reklamních akcí, partnerských programů a rezervačního systému, což pomáhá zviditelnit nejen značku ale také jednotlivé provozovny.
Další výhodu, kterou síťové podnikání přináší, je snížení vstupních nákladů, jak Michal Švihálek vysvětluje: „Spoluprací v síti získáte také výhodnější dodavatelské smlouvy, které Vám zaručí podstatně levnější nákup produktů nezbytných pro chod hotelu.“
Jak dále uvádí, jako partner OREA hotels nabývá nejen práv, ale také povinnosti, které spočívají například v plnění standardů kvality. To znamená, že jeho podnik musí být vybavený tak, aby odpovídal požadavkům kladených na hotel se čtyřmi hvězdičkami, například mít požadovaným způsobem vybavené pokoje, uvádět informace pro hosty a nastavit standardy řízení jednotlivých středisek jako je restaurace a bar.
Také právní a daňové poradenství je v rámci franchisové sítě ošetřeno. „Na jaře tohoto roku jsem například řešil daň z přidané hodnoty. S tímto dotazem jsem se obrátil na centrálu, která jej předala na ministerstvo financí. Kdybych se sám za sebe dotazoval na ministerstvu, tak ani nevím, kam bych ten dotaz měl směřovat a pochybuji, že by mi odpověděli. Zato velkou firmu se zvučným jménem vyslechnou a poskytnou jí řešení,“ domnívá se franchisant.
Jeho rodinný podnik má dlouhodobé zkušenosti s chodem hotelu, jak popisuje: „Jsme druhá generace, která provozuje hotel, ale první generace, která jej provozuje pod globální značkou OREA hotels. Hotel si tak zachová svoji právní subjektivitu, ale současně s tím nám franchising umožňuje skloubit rodinný charakter provozu s výhodami globálního řetězcového systému.“
Na provozu hotelu se podílí celá rodina a jako všechno, i toto má své klady i zápory. „Jako nejlepší na tom všem shledávám to, že mám ve svůj personál důvěru. Vím, že když nejsem v hotelu přítomen, je jeho chod zabezpečen. Je však složité oddělit rodinný a pracovní život, jedno pak zasahuje do druhého.“
PŘEČTI ČLÁNKY

Ředitel franšízové sítě Prorozvoz Jan Kryštof si s námi povídal o perspektivě a vývoji oboru logistiky. Zeptali jsme se i na formy spolupráce.
„Meziročně nám poptávka po stěhování, vyklízení a úklidech roste o 50 %,“ říká Bc. Radek Straka (Jr.), ředitel franšízové sítě Extra Services.
„Naši franšízanti jsou obvykle v plusu od prvního dne a investice do počátečních skútrů se vrátí do 20 měsíců,“ říká Eyþór Máni, CEO společnosti Hopp.
Doručovací služby zažívají boom a jejich objem ještě několik let poroste. Právě s tím počítá franšízová síť doručovacích služeb Prorozvoz.
Nová franšíza Hopp osloví ty, kteří dovedou myslet mimo zajeté koleje, tedy přesněji ucpané silnice města. Podnikatele potěší i vstřícné vstupní náklady. Jak to s Hoppem rozjet?
Nejčtenější

Networking, který funguje. Franšíza Business for Breakfast spojuje podnikatele už 15 let. Představuje efektivní způsob, jak získat zakázky díky osobním doporučením.
Franšízová síť fitness center Contours úspěšně pokračuje v expanzi na českém trhu. Nabízí ověřený model s návratností do dvou let a podporou provozu.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...