CrossCafe Original
Informace o franchisovém systému
Popis franchisového systému
CrossCafe je originální český franchisový kavárenský koncept. Cílem CrossCafe je vytvářet pro hosty příjemné prostředí, kde se mohou potkávat s přáteli, relaxovat s knihou, studovat či pracovat. Kdo nemá dostatek času na posezení, může si vzít kávu i jídlo s sebou. Neodmyslitelnou součástí kaváren CrossCafe je vynikající káva, poctivé dorty, koláče a řemeslné pečivo, ale také vydatné polévky, čerstvé sendviče a hlavní jídla. Všechny receptury už od založení sítě v roce 2007 vytváří šéfkuchař Luboš Martínek, který také dohlíží na dodržování tradičních výrobních postupů a je garantem kvality všech produktů. Většinu sortimentu CrossCafe vyrábí ve vlastní plzeňské výrobně a od podzimu 2023 si v nově založené CrossCafe Pražírně také sami praží kávu.
Standardem každé kavárny je volně přístupná wifi, platby kartou a bezbariérový přístup. Většina provozoven je vybavena klimatizací. Ve vybraných kavárnách mohou hosté využít dětské koutky nebo příjemné posezení na zahrádkách.
Vlastní provozovny
Plzeň - centrála
Franchisové provozovny
Plzeň
- CrossCafe Jungmannova, Jungmannova 170/5a
- CrossCafe Solní, Solní 346/21
- CrossCafe Galerie Slovany, nám. Generála Píky 2703/27
- CrossCafe Doubravka, Masarykova 1201/75
- CrossCafe Central, náměstí Republiky 358/33
- CrossCafe Boettingerova, Boettingerova 2902/26
- CrossCafe Papírnická, Papírnická 1297/2
- CrossCafe U Práce, Klatovská třída 818/11
Hradec Králové
- CrossCafe Kopeček, V Kopečku 80/2
- CrossCafe Knihovna, Hradecká 1250/2
- CrossCafe Gočárova, Gočárova třída 761
- CrossCafe Atrium HK, OC Atrium, Dukelská třída 1713/7
- CrossCafe Magistrát, Československé armády 130/1
Pardubice
- CrossCafe Třída Míru, Třída Míru 110
- CrossCafe Masarykovo náměstí, Třída Míru 2800 (Palác Magnum)
Liberec
- CrossCafe Pražská, Pražská 11/13
- CrossCafe Plaza, Palachova 1404
- CrossCafe Forum, náměstí Soukenné 669/2a
Beroun – CrossCafe Plzeňská brána, V Plzeňské bráně 1
Havířov – CrossCafe Na Dlouhé, Dlouhá třída 462/5
Olomouc – CrossCafe Riegrova, Riegrova 382/24
Ostrava – CrossCafe Zámecká, Zámecká 1507/15
Tábor – CrossCafe Grand, náměstí Františka Křižíka 506/22
Železná Ruda – CrossCafe Klostermann, Klostermannovo náměstí 24
Obrázek provozovny systému
Informace pro franchisanty
Podpora pro franchisanty
Počáteční stav franchisové spolupráce:
- Otevření franchisy v již existující kavárně – rebranding
- Varianta s obvykle nejnižšími nároky na vstupní investice. Vhodná pro zavedené kavárny, které cítí prostor k růstu prostřednictvím spojení se silnou značkou. Franchisant čerpá výhody plynoucí ze značky, zkušeností a podpory franchisora. Výše investice je individuální, ale náklady obvykle pohybují do 0,5 mil. Kč.
- Otevření franchisy v nových prostorech
- Je třeba vytipovat vhodný prostor pro pronájem místa pro kavárnu nebo mít prostor vlastní. Počáteční investice je výrazně ovlivněna nutnými stavebními úpravami. Franchisant skládá jistinu ve výši 30 % nákladů. Investice se obvykle pohybuje od 0,8 do 1,2 milionu Kč. K tomuto řešení patří mnoho výhod i nevýhod. Výhodami jsou např. možnost výrazněji ovlivnit vzhled a styl kavárny, možnost vybavení novým nejmodernějším zařízením s plnou garancí. Nevýhodami pak mohou být rizika spojená se vznikem nového provozu – nevyzkoušené místo bez historie, vychází se z odhadů nikoli z konkrétních dat minulých prodejů.
- Rozšíření současného provozu o franchisu CrossCafe
- CrossCafe je hravá variabilní forma kavárny, kterou lze přidružit k jiným vhodně doplňujícím se provozům, jako jsou např. pekárny, rychlá občerstvení, knihkupectví apod. Náklady se odvíjejí od konkrétního projektu a výše investice je individuální.
Potřebná počáteční investice
Licenční náklady franchisy:
- Vstupní a rezervační poplatek 100 tis. Kč
- Průběžný franchisingový poplatek 3,5 % z obratu
- Marketingový poplatek 1,5 %
Orientační investice do přípravy prostor a vybavení kavárny vždy závisí na stavební náročnosti:
Pokud vám část vlastních finančních prostředků chybí, můžeme vám poskytnout půjčku až do výše 50 % celkové částky se splatností až 5 let.
Smlouva se uzavírá na 10 let.
Základní požadavky
Místo:
- Větší a střední města s min. počtem obyvatel 25 tisíc
- Plocha 70 – 170 m² s velkými výlohami pro zviditelnění prostoru kavárny
- Místa s vysokou frekvencí lidí – pěší zóny v centru města, frekventované ulice, nákupní centra, nádraží apod. Dále místa s vyšší koncentrací studentů.
Kandidát:
- Osobní angažovanost a chuť podnikat v osvědčeném systému
- Ochota učit se a profesně růst
- Motivovaný týmový hráč
- Kapitálové zajištění ve výši dle potřeb počáteční investice včetně rezervy do úvodních měsíců
- Zkušenosti v gastronomii výhodou (není podmínkou)
Informace o franchisorovi
CrossCafe original s.r.o.
Ledecká 2207/19, Plzeň 323 00
+420 770 149 499
Kontaktní osoba pro zájemce o licenci
Lukáš Jícha - manažer rozvoje sítě kaváren
Více informací
Správcem osobních údajů je CrossCafe original s.r.o. (Ledecká 2207/19, Plzeň 323 00 ). Vaše osobní údaje budou zpracovány za účelem poskytnutí podrobností o franšízovém systému CrossCafe Original a navázání spolupráce. Poskytování údajů je dobrovolné, je však nezbytné k dosažení výše uvedených účelů. Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou k dispozici v zásadách ochrany osobních údajů na crosscafe.cz.
PŘEČTI ČLÁNKY
Nejčtenější
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšíza CrossCafe během prvního půl roku dále expandovala. Mimo jiné otevřela již osmou pobočku v Plzni, jejíž součástí je i koncept CrossShop.
Tak nějak by se dal popsat rozvoj franšízové sítě CrossCafe na konci letošního roku. Nové kavárny mají v Plzni i Hradci Králové.
Mít vlastní kavárnu je snem mnoha lidí toužících po podnikání v gastronomii. S franšízou není tento sen nesplnitelný, třeba díky CrossCafe.
Absence zahraničních turistů, studentů i lidí z kanceláří, to vše přimělo franšízový koncept CrossCafe uzavřít všechny pražské kavárny. V regionech se chce rozvíjet dál.
Lucie Remer letos získala v soutěži Ocenění českých podnikatelek cenu za nejzajímavější franšízu Refresh Bistro. Jak budovala svůj karierní postup?
Slovenské franšízové síti La Donuteria se v posledním roce daří prosadit především v zahraničí. Čím oslovuje nové franšízanty?
Jak se odlišit nabídkou v zemi, kde točená zmrzlina sídlí na každém rohu? Tak trochu jiná točená je franšízová síť, která na to má odpověď.
McDonald´s jde zákazníkům blíž i do menších měst a rádi by našli nové franšízanty. Čím chtějí aktuálně zákazníky oslovit?
O současném trendu v rychlém občerstvení jsme si povídali s provozním ředitelem největší franšízové sítě školních bister ReFresh Bistro Filipem Caltou.
Fish & Chips značky Harry Ramsden´s mají za sebou desítky let zkušeností s gastronomií i franšízingem. V Česku jsou na startu.
Franšízová síť nabízí zdravější alternativu v oblasti fast foodu už bezmála dvacet let. Na inovacích se aktivně podílí i franšízanti.
Nostalgie za socialistickou érou lidi baví nejen v kinematografii a designu, ale také v jídle a pití. Jak z toho udělat úspěšný franšízový model objevilo polské Ministerstvo sledě a vodky.
Franšízy s „jídlem do ruky“ musí rychle reagovat na zákaznické trendy. Ty nám přiblíží manažerka pro rozvoj franšízové sítě Bageterie Boulevard a 360Pizza Markéta Krejčíková.
Franšízová síť Banh-mi-ba ve stylu fast casual sází na oblibu vietnamských baget. Kde má tento byznys další potenciál?
Vašek Hájek za tři roky, do kterých spadala éra covidu, stihl otevřít tři úspěšné franšízy Vosíme.cz. Proč uvěřil právě této pizze?
Informace zadané v katalogu dodávají samotné franchisové systémy. Před podpisem smlouvy o spolupráci by měl každý zájemce posoudit nabídku dané firmy. Redakce si vyhrazuje právo upravit informace o systémech udávaných v katalogu. V případě zjištění, že udávané informace nejsou pravdivé či neaktuální, prosíme, kontaktujte redakci.
PROFIT system franchise services s.r.o. - provozovatel Franchising.cz, informuje, že neshromažďuje ani nezpracovává informace zaslané prostřednictvím kontaktního formuláře. Všechny informace zadané ve formuláři jsou zasílány jako e-mail organizátorovi systému uvedenému v Katalogu franšíz. Uvedený příjemce, který obdrží odeslané informace, je použije s cílem poskytnout informace na zaslaný dotaz. Odeslání jakýchkoliv vašich osobních údajů je dobrovolné a organizátor systému, který obdrží kontaktní formulář, je subjektem odpovědným za shromažďování a zpracování případných osobních údajů.