Podnikání žádá více etiky

Odpovědné podnikání už dávno není jen otázkou marketingu či příležitosti pochlubit se, kolik peněz dal podnik na charitu. Firmy si uvědomují, že společensky odpovědné chování zvyšuje jejich konkurenceschopnost.
Středa
20.03.2013
Firmy budou letos více dbát na to, zda podnikají v souladu s etickými principy.
 

Stejně tak se chtějí více soustředit na to, jak svou činností ovlivňují například životní prostředí. Důkazem je fakt, že téměř polovina oslovených firem, přesněji 49 %, plánuje v letošním roce snížit negativní dopady svého podniku na životní prostředí. Ukázal to průzkum PwC mezi více než 1300 generálními řediteli významných firem z celého světa, včetně ČR. Celkem 56 % dotázaných uvedla, že letos hodlá posílit etické principy ve svých firmách. V Česku jsou diskuse o udržitelném podnikání spíše v zárodcích.

Polovina oslovených generálních ředitelů také zmínila svůj plán zaměřit se v roce 2013 více na otázku přizpůsobování pracovních podmínek specifickým požadavkům různých skupin zaměstnanců, ať už jde o věk, pohlaví či zdravotní či rodinný stav. Na úrovni nejvyššího managementu hodlá otázky této diverzity letos aktivněji řešit 33 % firem.

Jsme na začátku

V České republice je zatím reporting o udržitelnosti a jeho prezentace veřejnosti spíše v začátcích a jen málo firem s tím má zkušenosti. Lze však dle PwC Česká republika očekávat, že i tuzemské společnosti se budou muset této oblasti systematicky věnovat. „Zkušenosti z vyspělých zemí ukazují, že impulzem pro řadu firem k odpovědnému podnikání bylo to, že se jim dlouhodobě vyplatí chovat se šetrně k životnímu prostředí a férově ke svým zaměstnancům. Díky odpovědnému přístupu začaly být efektivnější, například na výrobu auta či obuvi potřebovaly méně surovin,“ říká partner PwC Česká republika odpovědný za oblast udržitelnosti ve společnosti Jiří Zouhar.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017