Giganti na cestě do virtuálních světů
To vše by mohlo být možné v prostředí virtuálních světů, do kterých míří nejslavnější světové značky globálních korporací, které si přihlašují své ochranné známky nově pro virtuální výrobky a služby. Nové přihlášky ochranných známek globálních korporací jako McDonald’s, Nike anebo Hugo Boss naznačují, že narůstající množství společností se připravuje na vstup do světa virtuální reality. Tyto přihlášky byly nedávno podány především u amerického patentového a známkového úřadu („USPTO“), kdy seznamy výrobků a služeb nově zahrnují virtuální výrobky a služby, a to například virtuální restaurace, kavárny a koncerty anebo stahovatelné virtuální oblečení a doplňky.
Nové přihlášky naznačují, že zmíněné společnosti zpřístupní své produkty a služby uživatelům v rámci světů virtuální reality. Uživatelé si v těchto světech pomocí kryptoměn budou moci zakoupit virtuální produkty od svých oblíbených značek, virtuálně si objednat jídlo od svých oblíbených fast foodů či restaurací, anebo se zúčastnit i virtuálních kulturních akcí a zážitků pořádaných slavnými osobnostmi či umělci.
Virtuální svět a avataři
Za hlavní motivaci by se zřejmě mohl považovat rozrůstající se virtuální svět „Metaverse“, který v říjnu 2021 představila veřejnosti společnost Facebook, nyní působící pod názvem „Meta“. Vize směřuje k přechodu do virtuálního světa, ve kterém budou tzv. „avatary“ uživatelů mít možnost se setkávat a navštěvovat spolu různé virtuální lokace a vůbec dělat všechny aktivity, které známe ze současného nevirtuálního světa.
Kromě přihlašování ochranných známek pro virtuální výrobky a služby se některé osobnosti a společnosti rozhodly otevřít i své vlastní virtuální světy, jako například „Metahype“ značky Cupra, anebo NFT token „Apes in Space“ americké hudební skupiny Migos. Další společnosti, které začaly více investovat do přesunu do „metasvěta“ jsou například Puma, Adidas, Under Armour a New Balance, anebo sportovci a sportovní týmy jako Brooklyn Nets a Shaquille O´Neal.
Je ovšem nutno podotknout, že proces zkoumání přihlášek ochranných známek v USA může trvat až 9 měsíců. Zatím tedy není jisté, zda USPTO přihlášky pro virtuální výrobky a služby přijme a řádně zapíše. Rozhodnutí těchto společností však naznačuje, že v obchodování a působení v rámci virtuálních světů vidí budoucnost i pro své světoznámé značky a nechtějí, aby jim v metasvětě „ujel vlak“.
Nutno dodat, že ani největší tuzemské firmy nezůstávají stranou a prostřednictvím naší advokátní kanceláře již byla řada nových přihlášek ochranných známek pro virtuální realitu také podána. Pokud i vy uvažujete o rozšíření vašich produktů či služeb do virtuálních světů, dává smysl si co nejdříve podat přihlášky ochranných známek, které budou zahrnovat i virtuální výrobky a služby.
Autoři: Ivan Rámeš, Barbara Mead a Tereza Hrabáková advokátní kanceláře Havel & Partners.
PŘEČTI ČLÁNKY
Od 6. ledna 2023 začne platit novela spotřebitelského práva. Pro podnikatele v oblasti e-commerce i provozovatele kamenných prodejen, zavádí mnoho změn.
Ochranná známka musí být vždy zapsána pro konkrétní výrobky a služby. Před přihlášením by si přihlašovatel měl rozmyslet, jaké výrobky a služby chce chránit.
EU podporuje malé a střední firmy. Skrze nový grantový program jim pomáhá řešit otázky spojené s duševním vlastnictví, které často řeší i franšízy.
Češi rádi nakupují zboží v různých slevách a prodejních akcích. Každoročně tak obchodníci v rámci takových akcí prodají více než polovinu zboží.
Sportovní značka si striktně hlídá své duševní vlastnictví, které si zákazníci spojují právě s touto módní značkou. Jak moc je jeho počínání úspěšné?
Nejčtenější
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Realitní franšíza Remax potvrzuje oživení realitního byznysu. Kde jsou další příležitosti a jak vypadá spolupráce s touto značkou nám přiblížil generální ředitel Jan Hrubý.
Populární na fóru
Správný čas na byznys
platí nabídka půjčky zdarma ještě dnes. kontaktujte pro více informací klikajaromir16@gmail.com
Správný čas na byznys
Zdravím všechny, prohrál jsem peníze tolika společnostem, které se vydávají za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Zaměřeno na vzdělávání
Ahoj všichni, přišel jsem o peníze od tolika společností, které se vydávaly za skutečné lichváře, ale veškeré mé úsilí bylo marné. Ztratil jsem více než 12...
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...