právo
![](https://img.franchising.pl/cz/1e2/ee2/shopping-g766063a1d_1920-1.jpg)
Změny v oblasti spotřebitelského práva
Od 6. ledna 2023 začne platit novela spotřebitelského práva. Pro podnikatele v oblasti e-commerce i provozovatele kamenných prodejen, zavádí mnoho změn.
Od 6. ledna 2023 začne platit novela spotřebitelského práva. Pro podnikatele v oblasti e-commerce i provozovatele kamenných prodejen, zavádí mnoho změn.
![](https://img.franchising.pl/cz/a70/6d5/registered-g5a805f109_1920.jpg)
Mají blokační ochranné známky smysl?
Ochranná známka musí být vždy zapsána pro konkrétní výrobky a služby. Před přihlášením by si přihlašovatel měl rozmyslet, jaké výrobky a služby chce chránit.
![](https://img.franchising.pl/cz/d7f/2b8/vr-g27805acde_1920.png)
Giganti na cestě do virtuálních světů
Je libo virtuální hamburger? Chtěli byste si s přáteli z celého světa zajít na virtuální koncert anebo basketbalový zápas, na který byste se normálně nedostali?
![](https://img.franchising.pl/cz/138/11b/business_trademark.png)
Ochranné známky a průmyslové vzory se slevou
EU podporuje malé a střední firmy. Skrze nový grantový program jim pomáhá řešit otázky spojené s duševním vlastnictví, které často řeší i franšízy.
![](https://img.franchising.pl/cz/593/61c/business_shopping_440.png)
Stopka z EU pro zavádějící slevy
Češi rádi nakupují zboží v různých slevách a prodejních akcích. Každoročně tak obchodníci v rámci takových akcí prodají více než polovinu zboží.
![](https://img.franchising.pl/cz/8ed/663/adidas_440.jpg)
Adidas bojuje za své tři pruhy
Sportovní značka si striktně hlídá své duševní vlastnictví, které si zákazníci spojují právě s touto módní značkou. Jak moc je jeho počínání úspěšné?
![](https://img.franchising.pl/cz/b13/e48/business_registered_440.jpg)
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Zájemci o franšízu chtějí spojit své podnikání se známou značkou. Ta by měla být ošetřena ochrannou známkou. Na co si nově musí dát franšízoři pozor, aby o ni nepřišli?
![](https://img.franchising.pl/cz/140/59f/rames.png)
Po GDPR následují i data ne-osobní
Volný pohyb neosobních údajů v EU je základem jednotného digitálního trhu, říká právník Ivan Rámeš, partner AK Havel&Partners.
![](https://img.franchising.pl/cz/148/028/online-shop.png)
Internetové prodeje - síla slabých spotřebitelů?
Většina franšízových konceptů cílí na koncové zákazníky, kterým franšízanti nabízejí své výrobky anebo služby i na internetu.
![](https://img.franchising.pl/cz/c7f/121/lady_bulb_idea_330.png)
Známka bez problémů
V rámci obchodní spolupráce je běžné, že podnikatel umožní druhému po podepsání smlouvy užívání své ochranné známky.
![](https://img.franchising.pl/cz/3f6/924/registered_330.jpg)
Průmyslový vzor ochrání
Ochranné známky nejsou jedinou možnou a dostupnou variantou ochrany duševního vlastnictví, byť se jedná o institut, který je využíván bezkonkurenčně nejčastěji.
![](https://img.franchising.pl/cz/d6f/d87/paragraf_small.jpg)
Výdělek ohrožen sousední rekonstrukcí?
Má možnost někoho žádat o odškodnění? Koho a jak? Odpovídá Mgr. Šimona Mašková, AK Mašek advokáti, specialistka na právo nemovitostí.
![](https://img.franchising.pl/cz/d6f/d87/paragraf_small.jpg)
Podnikání v Česku je snazší
Začít podnikat je lehčí. Novela živnostenského zákona snižuje byrokracii i placení.