Ocenění českých lídrů letos již posedmé
Firmy, které se soutěže účastní, patří v ČR k nejvýznamnějším zaměstnavatelům a jsou motorem tuzemské ekonomiky. Loni bylo z 1527 firem vybráno 111 finalistů, jejichž kumulovaný obrat činil téměř 66 miliard korun a zaměstnávali přes 19 720 lidí. V letošním roce v OCL opět posbírají ceny úspěšné a transparentní české společnosti s ročním obratem přes 200 milionů korun a nejméně 50 zaměstnanci. Vítězové se mohou pyšnit titulem Český lídr.
Podle zakladatelky projektu a podnikatelské platformy Helas Heleny Kohoutové se každoročně potvrzuje, že účastníci OCL tvoří páteř české ekonomiky, patří mezi významné zaměstnavatele a zajišťují ekonomickou i sociální stabilitu země. „Firmy zapojené do projektu Ocenění Českých Lídrů, společnosti s obratem nad 200 milionů jsou doslova motorem české ekonomiky, jsou významnými zaměstnavateli a ovlivňují celou sociální strukturu regionů. Úctyhodných 65 procent tvoří rodinné firmy a 75 procent z nich exportuje," potvrzuje Helena Kohoutová s tím, že tyto společnosti se většinou zaměřují na průmyslovou výrobu a díky své velikosti zajišťují stabilitu ve svém regionu.
„Jeden podnik tak drží ne jednoho člověka, ale doslova celé rodiny. Současná doba je pro mnoho lidí velkou výzvou. Z doby covidové, kdy byl nedostatek surovin, jsme přešli do doby energetické krize. Je obdivuhodné, kolik firem podnikalo uvědoměle, odpovědně a udržitelně už dávno předtím, než ekonomická a energetická krize začaly. Ostatní se rychle přidaly a začaly hledat alternativní zdroje a ekologická řešení," doplňuje.
Lídři v regionech
Nominace do soutěže tradičně probíhá na základě hodnocení Indexu Cribis společnosti CRIF - Czech Credit Bureau, která je odborným garantem OCL. Data se sbírají tři poslední roky, tedy v letech 2020 až 2022. Hodnotí se dvě závěrky z roku 2020 a 2021, data z roku 2022 mají informativní charakter. „Účetní údaje zpracováváme z údajů uvedených ve Sbírce listin a do registrace jsou staženy automaticky. Společnosti se do soutěže hlásí z vlastní iniciativy či na doporučení zakladatele projektu,“ informuje garant soutěže.
Přihlášky do projektu mohou zástupci podniků posílat do 21. září 2023. Jména vítězů, které vyberou porotci z desítek finalistů, budou zveřejněna 9. listopadu 2023. Tradičně bude vyhlášena trojice nejlepších firem v každém kraji a podruhé v historii i speciální kategorie: Cena za největší potenciál pod patronací Enterprise Investors, Cena odpovědného podnikání pod patronací CRIF-Czech Credit Bureau a Celorepublikový lídr. Mediálním partnerem soutěže je i portál Franchising.cz.
Odborný „dohled“ / Patronem soutěže je významný český ekonom Tomáš Sedláček (na fotografii spolu se svým bratrem Lukášem Sedláčkem). PŘEČTI ČLÁNKY
Dotace: příležitost i pro franšízy
/04.12.2025
Česká republika každoročně rozděluje miliardy korun z evropských a národních programů. Jakou podporu lze získat pro franšízové podnikání?
Zájem o zakládání nových podniků již delší dobu roste. Data ukazují, že čísla převyšují i rekordní loňský rok. Pozornost si získává i trh s franšízami a to nejen u zdejších značek.
Češi zakládají živnosti a firmy rekordním tempem. První pololetí roku 2025 přineslo nejvíc podnikatelských startů za poslední roky. Jaký dopad má tento trend na franšízing v Česku?
Podnikatelské prostředí podstatně ožívá. Nových podnikatelů je nejvíce od roku 2020. Které perspektivní obory nyní nabízejí franšízovou spolupráci?
Doba přeje podnikání - podle statistik v prvním čtvrtletí letošního roku rekordně vzrost počet podnikatelů i firem.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Populární na fóru
Česko jako domov pro nové značky
Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/
Běžná výše poplatků
Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...
Běžná výše poplatků
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...
Franšíza - co to je?
Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...
Ochranné známky je třeba kontrolovat
Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...
Franchisingová smlouva
Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...
Franchisingová smlouva
Hraapla@seznam.cz
Rozvoj franšízingu v Česku
Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI