Franšízing také umožňuje i původně lokálním značkám, aby konkurovaly na trhu větším podnikům, a uspokojily aktuální poptávku dříve, než stihne zareagovat konkurence.
pondělí
26.03.2018
Franšízy jsou častou cestou k úspěchu díky několika základním výhodám v podnikání. Mezi ně patří nižší vstupní kapitál i menší riziko ztrát.
 

Franšízing nabízí jako obchodní model mnoho výhod pro expanzi a růst firmy. Bez ohledu na obor, místo či proslulost značky, s níž se rozhodnete pro podnikání, franšízing by měl hned v počátcích zajistit optimální podmínky pro start jak franšízantům, tak franšízorům - majitelům franšízových sítí. Jaká jsou čtyři hlavní pozitiva franšízingu?

1. Nižší vstupní kapitál

Jednou z nejčastějších bariér pro začínající podnikatele bývá nedostatek potřebných financí. Potýkají se s ním i zájemci o franšízové licence v Česku, nápomocné jsou jim v takových případech banky a další finanční instituce, ale i rodinní příslušníci či přátelé. Na úvěrech je závislá více než čtvrtina podnikatelů v Česku, stejná situace panuje v oblasti dotací. K franšízingu ale tuzemské banky stále nepřistupují jako ke stabilnějšímu způsobu podnikání. Rozhodování často ovlivňuje i znalost bankovních specialistů, pro něž bývá nezřídka franšízing oblastí, ve které se zatím nedokážou kompetentně pohybovat.

Půjčky a úvěry navíc mohou podnikání kvůli úrokům také značně zbrzdit. Pořídit si licenci na franšízu je tak pro mnohé podnikatele úsporným řešením. Náklady na vybudování franšízové pobočky totiž v některých případech alespoň částečně hradí majitel franšízové sítě či franšízor. Jindy zase franšízová síť nabízí pomoc z vlastních finančních rezerv v podobě půjčky, či alespoň franšízantům pomůže zajistit půjčku vlastním jménem u banky v momentě, kdy je na start jejich podnikání nevyhnutelná.

2. Motivovaný a nadšený tým

V době, kdy snad každý podnikatel bojuje s nedostatkem kvalifikovaných pracovních sil, se dostává do popředí další velká výhoda franšízových sítí. Na rozdíl od klasického zaměstnaneckého vztahu bývají ve franšízách lidé motivovanější k lepšímu výkonu právě proto, že do podnikání vložili vlastní finance. Jsou si dobře vědomi toho, že dávají všanc životní úspory či vlastní živobytí.

V klasických firmách také nebývá obvyklé, že by se firemní manažer týdny či měsíce věnoval přípravě a školení týmu zaměstnanců, u franšízových sítí je tento postup naopak obvyklý. Závazek navíc bývá dlouhodobý, smlouvy se obvykle podepisují na 5 nebo 10 let. Franšízanti jsou tak předem připraveni na fakt, že se musí naučit plánovat, předvídat, a především se zlepšovat. Většina z nich je na své postavení vysloveně pyšná, protože pro ně vlastnictví franšízy znamená víc než pouhé vedení pobočky. Ze stejného důvodu si obvykle také lépe hlídají výdaje a náklady na provoz franšízy, a snaží se z vlastní vůle o maximální finanční úspory.

3. Rychlejší růst

Asi největší výhodou franšízingu je možnost rychlé firemní expanze. Konkurence nikdy nespí, a podnikání se tak v moderní době proměňuje někdy v boj o trh a místo, kde lze s výrobou, obchodováním či prodejem uspět. Složitá bývají jednání o výši pronájmu, ba již hledání vhodné - a volné - lokality. Franšízing může pomoci firmě ovládnout lokální trh během několika měsíců, utvořit funkční dodavatelskou síť, i třeba celou síť poboček lépe zpropagovat. A to opět i s menšími náklady, než bývají potřeba u ostatních firem.

4. Menší riziko ztrát

Minimální riziko finančních ztrát se týká především práce franšízorů. I v jejich zájmu je totiž zásadní požadavek, aby příjemci jejich franšízové licence prosperovali. Řada z nich proto provádí průzkum trhu, který vyhodnocuje rentabilitu dané lokality a v případě, že se navrhované místo ukáže jako rizikové, licenci vůbec neudělí. Zodpovědní franšízoři tímto postupem zajišťují zdravý růst své značky a minimalizují riziko případného neúspěchu. Takovou třeba i několik let trvající přípravu a zkušenost za sebou nemá žádný začínající podnikatel, pouze franšízant. Při správně sestavených franšízových smlouvách se navíc v síti eliminuje i riziko možných soudních sporů (ať už třeba kvůli neshodám s vedením, pracovním podmínkám či kvůli diskriminaci, a podobně).


Populární na fóru

Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl na https://ideaclub.cz/slovnik-pojmu/franchising a příjde...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
10 kroků k založení firmy

Hodí se mi při zakládání firmy nějaká taková služba (viz odkaz)? Díky moc! https://www.kancelarske-centrum.cz

1 komentář(e)
posledni 26.09.2019
Společnost Franchising.cz

your Blog is very nice it was about the franchising users on the franchise market using the franchising tools. If you have a interest in content writing and want to do in...

2 komentář(e)
posledni 27.08.2019
Společnost Franchising.cz

i have seen your Blog, it was about the franchising users so that users keep updated on the franchise market and you can enjoy the events on the franchise market. if you have...

2 komentář(e)
posledni 27.08.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Ahoj, nevím jak moc je tvůj dotaz aktuální,ale při pohledu na web jsem našel něco, co by pro tebe mohlo být vhodné, jde o prostor který nabízím k pronájmu v centru...

4 komentář(e)
posledni 15.01.2019
Kolik může stát pronájem v nákupním centrum?

Ahoj, nevím jak moc je tvůj dotaz aktuální,ale při pohledu na web jsem našel něco, co by pro tebe mohlo být vhodné, jde o prostor který nabízím k pronájmu v...

4 komentář(e)
posledni 15.01.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017