Polsko čeká na EURO 2012
Minulý rok nebyl pro polskou gastronomii vůbec špatný. Podle průzkumu společnosti Euromonitor International dosáhla v roce 2011 hodnoty 7 miliard EUR (zhruba 177 miliard korun), což je nárůst o skoro 4 procenta oproti roku 2010. Letos jsou perspektivy polských majitelů gastroprovozů ještě lepší, útraty v restauracích mají stoupnout na 7,4 miliardy (187 miliard korun).
Celková finanční bilance ale může být ještě lepší. Největší naději majitelů restaurací je totiž blížící se Mistrovství Evropy ve fotbale EURO 2012, které Polsko spolupořádá s Ukrajinou. Hodně řetězců zahájilo přípravy na tuto událost již na konci minulého roku. „Turnaj Euro 2012 a s ním spojený příliv fanoušků z jiných evropských zemí hodně pomůže gastronomickému odvětví. Nicméně nesmíme zapomenout, že situace na trhu v roce 2012 bude stále velmi složitá,“ říká Iwona Olbryś, generální ředitelka Telepizza Poland.
Již loni trh bolestivě zasáhly rostoucí ceny eura, a právě v této měně se účtují nájmy ve většině obchodních center. Velkým problémem byly také zvyšující se ceny potravinářských výrobků vyplývající ze změny sazeb DPH. Kromě toho zákazníci utrácejí peníze opatrně a raději večeří doma než v restauraci. „Zvýšení cen, nákladů na provoz, stejný počet zákazníků a rostoucí konkurence způsobují, že na trhu zůstanou jenom ti nejsilnější. Avšak krize může být pro některé firmy z oboru příležitostí pro rozšíření činnosti a získání většího počtu zákazníků. Vyhrají ty řetězce, které si vychovávají věrné zákazníky, kteří se k jejich značce opakovaně vrací,“ říká Jan Kościuszko, předseda představenstva společnosti Polskie Jadlo.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...