Electro World na prodej?
Ještě nedávno zástupci největší sítě s elektronikou v Česku oznamovali plánovanou expanzi. Pro svůj rozvoj dokonce chtěli využít franchising. Dnes média spekulují o tom, že se majitel sítě Electro World, britská DSG International, chystá svých 33 prodejen s levnou elektronikou v Česku, Maďarsku a v Polsku prodat. V Česku má Electro World 17 prodejen s obratem přes tři miliardy korun.
Důvod? Špatné hospodaření
Jako první s informací o chystaném prodeji přišel maďarský deník Világgazdaság. Podle něj totiž řetězec ve třech středoevropských zemích hospodařil ve finančním roce 2007/2008 se ztrátou 6,8 miliardy liber (asi 215 milionů korun). To je sice méně než v předchozím roce, ale podle deníku nic nasvědčuje změně k lepšímu. Problém Electro Worldu je údajně v tom, že ve svých skladech má zastaralé zboží a nemůže tak konkurovat nízkým cenám ostatních řetězců.
Firma: Jde o spekulace
Podle zástupců firmy jde ale ve věci prodeje pouze o spekulace. "Jako součást rozsáhlého “Obnovovacího a transformační programu” zveřejněného 15. května firma potvrdila, že přezkoumává ze strategického hlediska řadu svých podnikání. To bude nějakou dobu trvat a tyto přezkumy pokračují," uvedla pro MF DNES šéfka komunikace.
PŘEČTI ČLÁNKY
Na náš trh právě vstupují značkové prodejny profesionálního i hobby nářadí s promyšleným systémem služeb. Podaří se ukrajinské franšíze stejný úspěch jako doma?
Nejprve Tomáš Tuček prorazil na trhu s bazény a exteriérovými doplňky Albixon. Nyní cílí na interiéry a otevřel franšízovou prodejnu Solodoor. Jak se mu daří tyto obory spojovat?
Stavební společnost Easy Homes působí na trhu 10 let. Aktuálně hledá partnery, kteří by zajistili realizaci zakázek v některých regionech.
„Zaškolení a předání know-how ze strany Lomaxu zabere pouze pár týdnů. Franšízant tak může začít brzy vydělávat," říká Miloslav Kopeček, obchodní ředitel B2B sítě Lomax.
Jak uspořit za teplo, otázka, která zejména letošní zimu trápila řadu lidí nejen v Česku. Byla to však i šance na úspěch franšízantů konceptu Maxeco.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář