Na hamburger do přívěsu
Společnost MacWay přišla na polský trh se zajímavým konceptem. Její provozovny totiž mají podobu přívěsu, se kterým je možné se podle potřeby přemístit z místa na místo. Zatím fungují dvě franchisové provozovny. Do konce roku plánuje jejich počet zvýšit na pět. "Hledáme franchisanty z celého Polska. Nedávno jsme začali jednat i se zájemci z Litvy. Nevylučujeme, že bychom chtěli expandovat i na další trhy, nyní je ale prioritou posilování značky v Polsku," informuje Maciej Anikiej, majitel společnosti MacWay.
Výhodou těchto mobilních fast foodů jsou především nižší náklady na údržbu prostor, než jaké musí provozovatel platit v nákupních centrech a supermarketech. MacWay nabízí dva typy smluv - pro stávající majitele přívěsů, která je v délce jednoho roku, a pro majitele nově postavených přívěsů, pro něž je připravena dvouletá smlouva. Postupným rozšiřováním počtu provozoven se MacWay snaží konkurovat velkým nadnárodním řetězcům. Ne nadarmo i název společnosti odkazuje k největšímu globálnímu hráči na trhu rychlého občerstvení.
Budoucnost gastronomie je podle Anikeje především v dobře umístěných lokalitách. "Dnes se firmy prakticky ve všech průmyslových odvětvích snaží konkurenci čelit budováním vlastní sítě provozoven. Náš koncept chce proto svou značkou zastřešit menší provozovny, které samy o sobě nejsou schopné čelit velkým firmám," dodává Anikiej.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...