Jsme obchodníci, ne prodavači
Pracovní pouť Petra Kouby začala v bance v Českých Budějovicích. Po přesunu do pražské centrály pracoval v divizi distribuce pobočkové sítě – v podstatě měl na starosti rozšiřování pobočkové sítě. Tato zkušenost se mu v budoucnosti bude hodit…Na přelomu roku 2002 a 2003 totiž došlo v bance k velkým změnám a Petr Kouba se rozhodoval co dál. Věděl, že v bankovním sektoru již zůstat nechce. Ale jak sám říká, z tohoto oboru existují jen dvě cesty ven – buď se člověk vrhne na obchodování s akciemi nebo vstoupí do realitního byznysu.
Přes makléře v terénu po konzultanta pro centrálu
Petr Kouba se rozhodl zariskovat a i přes to, že s realitami do té doby neměl příliš zkušeností, se pustil do budování nové kariéry. Rozhodující pro něj bylo setkání s Romanem Hassmannem, majitelem realitní kanceláře Reality 21, který své zkušenosti z obchodu s nemovitostmi čerpal z mnohaletého pobytu v USA. Samozřejmě, že ještě před tím, než na Hassmannovu nabídku kývl, absolvoval i další schůzky s ostatními hráči na trhu. „I přes počáteční nejistotu rozhodla důvěra ve vize, které Roman Hassmann měl. Začal jsem ale od píky. Šel jsem do terénu jako řadový makléř. Tehdy v roce 2004 byl realitní trh lačný a nenasytný. Přiznám se, že hned od začátku se mi dařilo a za čtyři měsíce jsem si vydělal tolik, co v bankovnictví za rok. To však netrvá věčně,“ vzpomíná Petr Kouba.
Námluvy se šťastným koncem
Sama společnost Reality 21, která si zaregistrovala doménu century21.cz, měla již dávno před vstupem CENTURY 21 na domácí trh snahu získat Master franchisovou licenci. To ale v roce 2002 nebylo možné. Když na přelomu let 2008 a 2009 CENTURY 21 vstoupila na český trh, došlo mezi oběma kancelářemi k prvním námluvám. Ty skončily vstupem Koubovy a Hassmannovy kanceláře do sítě CENTURY 21 v březnu 2009. Podobně rychle šla strmě nahoru i kariéra Petra Kouby - od makléře v oddělení rodinných domů, vedoucího pražské pobočky Reality 21 přes obchodního ředitele a společníka po konzultanta pro všechny pobočky Reality 21 v rámci CENTURY 21, školitele a byznys konzultanta pro českou centrálu CENTURY 21.
Správné rozhodnutí
Vstup do silné nadnárodní realitní společnosti byl podle Kouby logickým krokem. On i jeho společník totiž chtěli budovat síť. Pobočky provozovali například v Hradci Králové, Kladně nebo Humpolci a zároveň učili své makléře podnikatelským dovednostem, které jim v budoucnu umožní otevřít si vlastní kancelář. Na podobném principu přitom franchising funguje. Společnost se chtěla stát součástí jednoho z nejsilnějších hráčů na trhu. Chtěla být jedničkou v jedničce. Nyní je nejspíše největším řadovým franchisantem CENTURY 21. „V rámci naši kanceláře máme vybudovaný systém, který dlouhodobě dobře funguje. Nastavená pravidla jsou zde již zakódovaná, takže pro nás nebyl problém přebrat pravidla CENTURY 21. Podařilo se spojit světové know-how s českým,“ míní Kouba.
Uspět v realitách je během na dlouhou trať
Realitní trh prošel v posledních letech turbulentními změnami. Kvůli americké hypoteční krizi a následné mediální masáži mnoho realitních kanceláří zkrachovalo, ceny nemovitostí padaly dolů a makléři měli strach o vlastní budoucnost. Podle Kouby se to vše projevilo na současné podobě trhu s nemovitostmi. Lidé více šetří, nechtějí se zadlužovat a proto stoprocentní hypotéky nejsou nyní skoro vůbec k vidění. Pokud chce dnes makléř uspět, musí se daleko více snažit než dříve. Došlo proto k profesionalizaci služeb. „Vždycky všem novým makléřům říkám, že makléřem se nestane hned. V prvním roce se teprve rozhlíží, po dvou letech se už bude na realitním trhu orientovat, další tři roky si buduje portfólio klientů. Teprve ve chvíli, kdy má tolik klientů, že nevolá on jim, ale klienti mu, poté se stává skutečným makléřem, který vydělává slušné peníze. Makléř není prodavač, ale obchodník,“ říká Kouba.
Být nezaměstnatelným
Petr Kouba nikdy nelitoval, že se rozhodl pro podnikání v realitách. Člověk podle něj má několik základních potřeb, které se nemění – musí jíst, pít a bydlet. Profesní změnu mu nevyčítala ani manželka, která jej od začátku podporovala. Největší nejistotu měl sám v sobě, zda dokáže uspět. Počáteční risk se mu ale nakonec vyplatil. V současné době je v pozici, kdy má již více volného času. Nestará se o provoz, ale věnuje se kreativním činnostem. Vymýšlí nové strategie jak motivovat zaměstnance, nastavit firemní kulturu a udržet přátelskou chemii uvnitř jednotlivých týmů. Zároveň se snaží hledat inspiraci v zahraničí, kde jsou realitní trhy více rozvinuté než v České republice. Sám je svou pracovní náplní spokojený a neměnil by. „Často jsem svým bývalým kolegům říkal, že jsem nezaměstnatelný. Jsem svým vlastním pánem, nejsem jeden z tisíců, ovládám svůj čas i peníze,“ upřesňuje Kouba. Vždy si najde čas na posezení s přáteli u piva a dá si tlačenku s cibulí. To se nezměnilo ani poté, co začal hrát aktivně golf, kterému v posledních pěti letech doslova propadl. „Je to výborná relaxace, něco jako šachy. Musíte se plně soustředit na hru. Pokud to neuděláte, stačí jeden chybný odpal a vaše sny o vítězství se rozplynou,“ dodává Kouba.
PŘEČTI ČLÁNKY
Realitní trh v porovnání s Evropou a Amerikou i metody moderního prodeje nemovitostí popisuje Mgr. Tomáš Jelínek, CEO franšízové společnosti Centrury21.
Franšízová síť realitních kanceláří i po 17 letech na trhu nachází prostor pro nové pobočky. Své portfolio nyní rozšíří i o možnosti investic.
Realitní trh nabízí podnikatelské příležitosti neustále. Zároveň se ale jedná o silně konkurenční prostředí. S podporou franšízového partnera se v něm uspět dá.
Jak vypadá současný trh s nemovitostmi a co chtějí současní klienti v tomto oboru? Právě to nám přiblížil generální ředitel franšízové sítě realitních kanceláří Re/Max Jan Hrubý.
V okresních městech vidí realitní franšíza Century 21 velký potenciál. Během června zahájily provoz pobočky v Praze a Ostravě.
Nejčtenější
Koncept Trdlokafe zjednodušil a zautomatizoval procesy tak, aby se ze stánku s trdelníky a kávou stala pasivnější investice a hledá franšízanty.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Populární na fóru
Jsme obchodníci, ne prodavači
Přidávám se k názoru… Nedávno jsem řešil prodej nemovitosti, nejdřív jsem hledal spolehlivou realitku- první zádrhel, pak spolehlivýho makléře- druhý...
Jsme obchodníci, ne prodavači
Od pravniho servisu, přes ochotného maklere po financni poradenstvi. Spokojenost!
Jsme obchodníci, ne prodavači
Nepisu často do diskuzi, vlastne vůbec, ale se spolecnosti Century 21 jsem mela ty nejlepsi zkusensoti
Mobilní domy míří do Prahy
MARVEL MOBILNÍ DOMY otevře koncem června 2012 již svou pátou pobočku. www.marvel-mobilnidomy.cz
Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout 30% podílu na realitním trhu
jsem zvědav, zda využijí také nové marketinfové produkty, např. slewowebů (xxxxxxxxxxxxx)*. *vzhledem k reklamnímu obsahu příspěvku byla jeho část redakcí...
Asociace bez dvou realitek
Mám s s firmou s panem Blažkem a firmou avion dost podobné zkušenosti.Nejdříve bylo vše v pořádku a poté co jsme složili kauci začali problémy.Ve smlouvě o pronájmu se...
Asociace bez dvou realitek
Dnešní realitky jsou vřed na lidech než jim dáte peníze za zprostředkování tak to jsou rektální alpinisti .Pak otočí o 180 stupnů a jste pro ně optížný hmyz ....
K EVROPĚ RK mě přivedla úplná náhoda
myslim si ze (xxxxxxxx)* neni dobry clovek. *vzhledem k přímému poškozování osoby bylo jméno redakcí FranchisingINFO.cz odstraněno.