O čem se mluví
Využijte nápady na byznys z USA
Seznamte se s franchisovými koncepty ze zámoří, které na tuzemském trhu působí, i těmi, které se k nám teprve chystají.
Fakta a trendy
Brno chystá další Franchise Meeting Point
Franchising je v České republice neustále na vzestupu. A proto není divu, že zde našel uplatnění i veletrh Franchise Meeting Point, který se zaměřuje zejména na propagaci franchisových konceptů. V pořadí druhý ročník přivítá své návštěvníky od 8. do 9. března 2013 na brněnském výstavišti.
Česká spořitelna rozdělí peníze firmám
Česká spořitelna získala od Evropské investiční banky (EIB) dalších 100 milionů eur na financování a podporu české ekonomiky.
Klientela znamená šanci
Na český trh vstoupila v březnu roku 2012 investiční společnost Manors Group.
Můj obchod, tvůj obchod
Velkoobchodní řetězec MAKRO rozjíždí od září 2012 partnerský projekt pro nezávislé maloobchodníky s názvem „Můj obchod“.
INSIA vstoupila do Polska a Maďarska
Síť pojišťovacích a hypotečních makléřů INSIA rozšiřuje své působení v zahraničí.
EVROPA nově na Slovensku
Česká realitní síť EVROPA zahájila expanzi do zahraničí. Na začátku listopadu otevřela první pobočku v Bratislavě..
Nejlepší štiky v českém rybníku
Česká republika zná již vítěze 9. ročníku prestižního ekonomického žebříčku Štiky českého byznysu. Představila je společnost Coface Czech.
Není pojištění jako pojištění
Na českém trhu je další pojišťovna, která se rozhodla svou síť rozšiřovat na bázi franchisingu. Svou první partnerskou pobočku otevřela Allianz pojišťovna v ostravském obchodním centru.
Vzhůru za hranice
Nejen evropské trhy lákají majitele konceptu The PUB k expanzi. Firma chystá další rozvoj sítě restaurací se samoobslužnými pivními výčepy v Německu i Rakousku, kam v minulosti vstoupila díky master-franchisové licenci.
První pobočka v ČR
V České republice zahájila působení franchisová síť inspektorů realit. První kancelář otevřela v Praze.
Síť Gloria Jean‘s Coffees zmizela z ČR
Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Ze dne na den zmizela z českého trhu poslední kavárna jedné z největších kavárenských sítí na světě, společnosti Gloria Jean‘s Coffees.
Domino efekt se šíří dál
Americký gastrořetězec Domino´s Pizza má důvod k oslavě. V tureckém Istanbulu otevřel svou jubilejní 10 000. provozovnu.
Známe vítězky Ocenění českých podnikatelek
Agentura Helas a společnost Mazars představily nejúspěšnější české podnikatelky.
Do Subway na kávu
Fastfoodová síť Subway chystá pro Českou republiku novinku. Stejně jako její největší světový konkurent McDonald’s vsadila také na kavárny.
Vlastní byznys
Petr Sýkora: Dobrý anděl českého podnikání
I k charitativním projektům je třeba přistupovat jako k podnikání. I když počítáte se ztrátou, musíte mít finanční kázeň, abyste ji zbytečně neprohlubovali, říká Petr Sýkora, spoluzakladatel společnosti Papirius a nadačního fondu DOBRÝ ANDĚL.
Supertéma
Náš zákazník, náš pán
V oblasti služeb pro koncové zákazníky hraje přístup k zákazníkovi daleko větší roli než například v obchodě. To s sebou nese i daleko vyšší nároky na personál, který firmy působící v tomto sektoru zaměstnávají. I přes to jsou však tyto služby pro podnikatele, kteří svůj byznys rozšiřují na bázi franchisingu, stále atraktivní.
|
Na cestách jako doma
Manažeři, kteří spoustu svého pracovního času tráví na cestách, si při hledání ubytování potrpí na služby, které jím zajistí veškerý komfort. Právě v oblasti hotelnictví platí více než kde jinde ono známé „Náš zákazník, náš pán“. Své o tom ví i řada franchisových řetězců, které na tuzemském trhu působí.
Služby pro každý okamžik
Franchisové koncepty dnes najdete téměř v každé oblasti lidského života. Málokoho tedy překvapí, že mu firmy využívající tento způsob expanze pomohou vyprat i vyžehlit, najdou mu životního partnera nebo zaměstnání.
Moje firma
Trh kaváren je otevřený
Oblast gastronomie je pro české podnikatele stále lákavá. Často tedy kolem sebe slýcháme vyslovované sny a přání našich známých mít vlastní restauraci nebo kavárnu. A právě zřízení kavárny je v mnoha ohledech snazší než budování restaurace.
Stěhovací byznys
Občas můžeme ve svém okolí slýchat, jak lidé říkají ono známé „lepší vyhořet, než se stěhovat“. Řada z nich by tento názor nesdílela, pokud by využila služeb stěhovacích firem, které na našem trhu fungují.
Založeno na překladu
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem. Tak praví známé rčení, které více než dvojnásob platí v případě firem poskytujících překladatelské služby. Čím rozmanitější a profesionálnější služby umí svým zákazníkům nabídnout, tím větší úspěch může očekávat.
Business Style
Pomoc, hořím!
Do nové práce jste nastoupili s nadšením a elánem. S postupem času jste si začínali uvědomovat, že není vše takové, jak se zdá. Práce se stávala čím dál tím více stereotypní, s kolegy jste si již nerozuměli jako dříve a domů jste se začali vracet zklamaní a rozčarovaní. Zdá se vám to povědomé? Tak pozor, možná právě prožíváte syndrom vyhoření.
Známá značka
Krémový byznys
Krém Nivea přežil války, reálný socialismus a privatizaci. Své zákazníky a příznivce má i v dnešní době.
Tvářemi krému Nivea byly ve světě například herečka a Bond girl Jane Seymourová nebo zpěvačka Rihanna.
Franchisa od A do Z
Smlouva není vše
Franchisová smlouva nemá přesné označení či zakotvení v českém právním řádu. I proto mají subjekty, které mezi sebou takovouto smlouvu uzavírají, relativně velkou volnost, jakým způsobem vzájemné vztahy upraví. Ukážeme vám, na jaké body byste neměli při sestavování franchisové smlouvy zapomenout.
Dobré rady
Rozhodčí řízení – alternativní rozhodování sporů?
V praxi se velice často stává, že ačkoliv smluvní strany uzavřou smlouvu v dobré víře a plánují smluvní ustanovení dodržet, dojde mezi nimi ke sporu, který nejsou schopny vyřešit vzájemnou dohodou. V takovém případě je potřeba, aby je někdo rozsoudil.
Příběh manažera
Všude se dá ušetřit
Zhruba před rokem a půl na český trh vstoupila společnost Expense Reduction Analysts. Svůj lví podíl na tom měl i Jiří Rybár, který se o její existenci dozvěděl v podstatě náhodou, což mu však nezabránilo s ní spojit svojí osobní budoucnost.
Můj franchising
Z mrazáku, ale čerstvě upečené
V tuzemsku snad ani neexistuje člověk, který by neznal produkty prodávané pod značkou Fornetti. Za dobu působení této sítě u nás si našly její pekárenské výrobky mnoho příznivců. Na tuto kartu vsadil i Pavel Koula, který se před čtyřmi lety stal partnerem tohoto franchisového konceptu.
Využijte akční nabídky předplatného - Získejte osm čísel za cenu šesti.
|