Franchising je velké téma

První číslo magazínu Vlastní firma FRANCHISING se na pultech českých trafik objevilo letos v dubnu. K dostání je v síti maloobchodních prodejen Relay, Inmedio, M-Trafik a Peal.
Pondělí
17.12.2012
Právě vyšlo čtvrté číslo magazínu Vlastní firma FRANCHISING. O tom, zda první rok jeho života splnil očekávání, jsme si povídali s šéfredaktorkou Barborou Štanglovou.
 

K týmu společnosti PROFIT system, která magazín vydává, jste se připojila na začátku letošního roku. Co bylo hlavním důvodem tohoto Vašeho kroku?

Tím hlavním impulsem byla nabídka na tvorbu zcela nového časopisu na našem trhu. Věděla jsem, že téma franchisingu je v současné době velmi aktuální a populární. Za svou dosavadní novinářskou praxi jsem se s ním setkala nesčetněkrát. Proto mi tato nabídka přišla velmi zajímavá. Není přeci nic hezčího, než když stojíte u zrodu něčeho nového, o čemž jste ještě navíc přesvědčeni, že má potenciál.

Proč společnost PROFIT system vsadila v dnešní digitální době na tištěné médium?

Společnost Profit system® provozuje již více než čtyři roky portál Franchising.cz (do letošního října FranchisingINFO.cz), který denně přináší zprávy a zajímavosti z oblasti podnikání a franchisingu. Po této dlouhé době jsme se po vzoru polských kolegů rozhodli přijít na trh i s tištěným médiem zabývajícím se tímto tématem. Cítili jsme, že časopis, který by lidem v České republice představil franchising jako jednu z alternativ vlastního podnikání, na našem trhu chybí.

Čím se magazín Vlastní firma FRANCHISING liší od podobně zaměřených časopisů na českém trhu?

Hlavním rozdílem je ten fakt, že náš magazín je k dostání v klasické novinové distribuci. Nechceme být magazínem pouze pro „uzavřenou“ skupinu lidí, která se v oblasti franchisingu pohybují. Časopis Vlastní firma FRANCHISING se tak nevěnuje jen této formě podnikání. Čtenářům nabízí mimo jiné zajímavé rozhovory, užitečné tipy a rady, jak podnikat, a představuje světové trendy nejen z oblasti franchisingu. Cílem magazínu je nejen informovat o novinkách na trhu, ale také představit veřejnosti samotný franchising a rozšířit tak povědomí o tomto způsobu podnikání.

Jaké ohlasy časopis jako novinka na našem trhu vyvolal?

Naštěstí se nám potvrdilo přesvědčení, že magazín, jako je ten náš, na českém trhu chyběl. Podobný typ časopisu vychází ve všech zemích, kde se franchisingu daří. A k nim bezpochyby patří i Česká republika. Nejvíce mediální pozornosti je na franchising upřeno v jeho kolébce v USA, ale také například ve Francii nebo Velké Británii, kde dokonce vysílají i internetové televizní stanice věnující se všemu kolem franchisingu.

Čekají čtenáře magazínu pro příští rok nějaké novinky?

Ano, plánujeme osvěžit grafickou stránku magazínu, vyloučeno není ani zavedení nových rubrik. Stále však budeme chtít naše čtenáře motivovat k rozjetí vlastního byznysu. Chceme jim ukázat, že mnohdy není třeba se bát, že není vše tak složité, jak to na první pohled vypadá. Změn by se však měl dočkat i portál Franchising.cz. Chystáme vytvoření nové rubriky, která našim čtenářům poradí, jak na vlastní podnikání, a to nejen to franchisové. Zároveň se mohou zájemci o oblast franchisingu těšit na čerstvá data za rok 2012, která představíme v rámci každoročního Franchising Reportu, který naše společnost zpracovává.

Je ještě něco, co byste chtěla čtenářům portálu Franchising.cz říci?

Na závěr se vždy sluší poděkovat. A proto bych i já ráda poděkovala, a to našim čtenářům za jejich zájem, jak o magazín, tak i o portál, svým kolegům za pracovní nasazení, díky kterému se nám všem ve společnosti PROFIT systém daří odvádět kvalitní práci. Zároveň bych nám všem také ráda popřála klidné prožití blížících se vánočních svátků a úspěšný rok 2013, který bude dle mého tušení lepší než ten letošní.