Skandál s kávou

Starbucks ve Velké Británii působí už 14 let a během této doby zde otevřel více než 750 poboček. Na daních však za tu dobu zaplatil jen 8,5 milionu liber při celkových tržbách 3 miliardy liber. V posledních třech letech nezaplatil na daních ani cent. Řetězec vykazoval za tuto dobu ztrátu, přitom investorům tvrdil, že je ziskový.
Podle listu The Guardian platí společnost tak nízké daně, které neodpovídají jejím výsledkům, kvůli tomu, že musela zaplatit významné poplatky zahraničním společnostem, které patří do skupiny. Jaké? Dánské divizi platí 4,7 % za poplatky za recepty a grafické materiály, které jsou používány v kavárnách. Dalších 20 % je převedeno do Švýcarska z důvodu koupě kávových zrn. Tam působí dceřiná společnost Starbucks, která prodává kávová zrna, a platí daně do švýcarského rozpočtu ve výši 12 %.
Dalším důvodem, proč placení daní u sítě Starbucks ve Velké Británii nekoresponduje s jejím obratem, je to, že společnost vynakládá ročně 500 milionů dolarů na výzkum a vývoj. Tyhle náklady mohou být odečteny z daní. Základ daně také dle manažerů snížil vysoký pronájem majetku, když firma otevírala své prodejny. Síť se po tomto oznámení vypořádávala s ostrou kritikou ze strany veřejnosti, kdy přicházely hlasy na neetický přístup společnosti, a zákazníci začali volat po bojkotu kávy. Ve skutečnosti však veškeré akce, které Starbucks ohledně daní udělal, byly v souladu s britskými právními předpisy.
"Oznamujeme změny, které Starbucks učiní, aby platil více na daních ve Velké Británii, než vyžaduje zákon," prohlásil Kris Engskov, šéf britské pobočky Starbucks. "V roce 2013 a 2014 nebudeme posílat srážky do zahraničí. Prohlašujeme, že v těchto letech budeme platit daň z příjmů právnických osob, a to i v případě, že by naše společnost nedosáhla zisku," doplňuje Engskov.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...