Společnost LESKO Velkoobchod nápojů se zabývá velkoobchodním prodejem nápojů a potravin od roku 1994. Loni se stala Skokanem roku v ocenění Štiky českého byznysu.
pondělí
10.06.2013
Skokanem roku v soutěži Štiky českého byznysu se loni stala firma LESKO-Velkoobchod nápojů. Její majitel Jan Plšek hovoří o tom, že nejvíce podnik ovlivnila především metanolová aféra.
 

Jak se dařilo Vaší společnosti LESKO – Velkoobchod nápojů loňský rok?

V loňském roce došlo k poklesu tržeb ve výši 5%. Zisk je zhruba na stejné úrovni roku 2011 a to především díky maximální optimalizaci nákladových položek.

Nakolik ovlivnila metanolová aféra chod Vaší společnosti? Co se novými podmínkami zavedené vládou změnilo?

Metanolová aféra a s ní spojená částečná prohibice významně ovlivnila celkový vývoj našich tržeb, které se začaly stabilizovat teprve až koncem listopadu. Nové podmínky zavedené vládou po prohibici, které zpřísnily podmínky pro výrobu, distribuci a prodej alkoholických nápojů nám významně zvýšily administrativní zatížení. Ještě tvrdší opatření vůči černému trhu s lihovinami by měl přinést připravovaný Zákon o značení lihu.

Jakou strategii máte pro letošní rok?

Koncem roku budeme společnost LESKO stěhovat do nově budovaného logistického centra v těsné blízkosti Zlína, které nám umožní významně rozšířit sortiment a poskytovat ještě kvalitnější servis našim odběratelům nejenom v gastronomii.

Jak byste popsal konkurenci na trhu, na kterém Vaše společnost působí?

Společnost LESKO-Velkoobchod nápojů působí především ve Zlínském kraji, kde nejsme žádnou výjimkou a je zde široká konkurence jak českých, tak i nadnárodních společností. Analýzu konkurence považujeme za součást obchodního tajemství.

Co pro Vás znamená ocenění v soutěži Štiky českého byznysu?

Ocenění v soutěži pro nás znamená signál, že se aktivity naší společnosti dlouhodobě ubírají správným směrem, a to i v době ekonomické krize, která významně poznamenala vývoj také v naší oblasti.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017