Firma 1 Witos je obchodním a logistickým centrem zaměstnávajícím zdravotně znevýhodněné osoby. Obchoduje s hutním a stavebním materiálem ve střední Evropě a řeší problematiku zaměstnávání znevýhodněných osob.
Středa
17.07.2013
O to, jak se vyrovnat s problémy vzniklými při jednání se zahraničními partnery, se s námi podělil Jaromír Witos, jednatel společnosti 1 Witos, která obchoduje s hutním a stavebním materiálem.
 

Co si myslíte, že je pro společnost třeba, aby se stala úspěšným exportérem?

Je důležité mít kolem sebe spolehlivé spolupracovníky, dobré obchodní vztahy a především vizi do budoucna. Naše společnost 1 Witos má dlouholetou obchodní historii, což je pro obchodní partnery důležité. Obchodní partneři pak sami rádi vyhledávají a spolupracují s firmami, které mají pevné zázemí a kladné reference.

S jakými problémy jste se při jednání se zahraničními partnery setkali?

Platební důvěryhodnost obchodních partnerů. Myslím si, že každá firma se potýká s tím, kdy nastane určitá situace, kterou je třeba řešit, najít kompromis, 1 Witos není výjimkou. V takové situaci se snažíme s obchodními partnery najít to nejlepší řešení tak, aby byly obě strany spokojené.

Jak se Vám podařilo se s nimi vypořádat?

Takové situace jsou vždy těžké, ale přednost dáváme vždy individuálnímu přístupu. Jak už jsem se zmínil, V takové situaci se snažíme s obchodnímy partnery najít řešení tak, aby byly obě strany spokojené a naše spolupráce mohla nadále pokračovat ke spokojenosti obou stran.

Jaká teritoria jsou pro Vás z pohledu vývozce nejdůležitější? Proč tomu tak je?

Pro nás je výhodou spolupráce s Polskem a Slovenskem pro bezproblémovou jazykovou komunikaci. Teritoria jsou navíc blízko kolem nás a tím pádem není problém se osobně scházet, korigovat a vylepšovat obchody.

Loni Vaše společnost uspěla v soutěži Exportní cena DHL Unicredit. Co pro Vás toto ocenění znamená?

Znamená to prestiž pro firmu a její zaměstnance, kdy firma 1 Witos řeší i problematiku zaměstnávaní handikepovaných osob, kterých je drtivá většina ve firmě. Pro nás je to víc než ocenění toho, že lidé s hendikepem jsou schopni dobře a kvalitně pracovat.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017