Americký sen

Prorazit na americkém trhu se nepodaří každému. O opaku však může hovořit franchisová síť Dobrých čajoven, která zde dokázala už otevřít 5 čajoven pod značkou Dobrá Tea. Všechny jsou provozovány na základě franchisové licence. První Dobrá Tea v USA byla otevřena v roce 2003 ve městě Burlington ve státě Vermont. Mimo ČR působí franchisové čajovny i v dalších státech Evropy, v Americe však zaznamenává největší úspěch. Dobré čajovny provozuje firma Spolek milců čaje už 20 let.
„V USA jsme se setkali s velmi příjemným přijetím. Provozujeme zde už 5 franchisových čajoven a v letošním roce plánujeme otevřít ještě další 2,“ říká majitel společnosti Spolek milců čaje Aleš Juřina s tím, že poslední čajovna byla otevřena v Pittsburghu. Na českém trhu provozují čajovny jen franchisanti a v jejich rukou jich je 22. „Naše Dobré čajovny mají ortodoxní způsob fungování, kdy se naše produkty točí výhradně jen kolem čaje, což si žádá města určité minimální velikosti. Pro nás je tak český trh téměř naplněn, avšak letos plánujeme otevření 1 pobočky,“ doplňuje Aleš Juřina.
I u nás se franchisovým čajovnám daří dobře, loni Dobré čajovny dosáhly obratu 65 milionů Kč. Další 2 franchisové pobočky má firma v Polsku a po jedné na Slovensku a v Maďarsku. Největší potenciál k rozvoji vidí Aleš Juřina ale na americkém trhu. „Konkurence na trhu vnímám korektně, s ostatními dovozci si nepadáme kolem krku, ani si po něm nejdeme,“ dodává Aleš Juřina.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...