Šatlava se zahaluje do franchisy

Gastronomický trh se u nás otřásá v základech. Nastal čas, kdy přichází konsolidace a vypořádávat se s tím musí i silné společnosti. „Ve středním segmentu pohostinství si otevřelo restauraci mnoho lidí, aniž by měli nějaké zkušenosti. Teď trh prochází očišťujícím procesem,“ říká Petr Turovský ze společnosti 3E Projekt, která vlastní restaurační zařízení Šatlava. Těm pomáhá v rozvoji i franchising.
Restauracím Šatlava se v drsném prostředí daří. „Loni jsme otevřeli 3 vlastní provozovny včetně jednoho Minipivovárku Morava,“ dodává Petr Turovský s tím, že zákazníci mohou pobočky navštívit v Praze-Stodůlkách, Ostravě a Frýdku-Místku. V případě zájmu o franchisovou licenci si nemůže společnost 3E Projekt stěžovat, spolehlivost podnikatelů však spíše pokulhává a je těžké najít správného franchisanta. Do franchisy zatím převádí své vlastní pobočky, nové franchisové nevznikají.
Nejvíce poboček společnost provozuje v Ostravě a Praze, sama zvažuje rozšíření i do dalších regionů, ne však do všech jsou restaurace vhodné. „Vzhledem k tomu, že naší výhodou jsou naše značky piv Lapák a Morava, tak není možno být z logistických důvodů po celé České republice,“ vysvětluje obezřetnost v rozvoji Petr Turovský. Pobočky jsou přizpůsobeny především pro sídliště v městech.

PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...