Franchisa z gastronomie

Jeden z největších franchisových konceptů Subway, který vznikl v Americe, se snaží bojovat na gastronomickém trhu i v Česku. Těžké podmínky popsal area development manager pro region CEE Martin Princ: „Loni jsme zaznamenali pokles zákazníků i tržeb o 1 %, a to kvůli celkovému poklesu trhu. Za první tři měsíce letošního roku se však situace obrátila a zaregistrovali jsme nárůst obratu o 10 %.“
Cíl Subway pro Česko zůstává stejný, a to stát se největším konceptem v zemi do počtu restaurací. „Franchisanty hledáme zejména ve větších městech. Například v Praze zatím odhadujeme možnost provozovat až 30 restaurací,“ přibližuje plány Martin Princ a dodává, že společnost se však nebojí zamířit i na města okolo 50 tisíc obyvatel. To dokazuje i otevření fastfoodové pobočky v Jihlavě.
Nejde jen o produkt
Zatím se v Česku nachází 14 franchisových restaurací Subway. Letos by společnost měla otevřít další v Ostravě a první v Opavě. Do toho vyjednává se zájemci o licenci v Praze a dalších městech jako Hradec Králové či Pardubice. Mimo hlavní tahy se Subway hodlá také zaměřit na netradiční lokality, především spojené s cestováním jako jsou odpočivadla u dálnice či nádraží. Ty jsou obvyklé především v jiných státech, u nás zatím funguje na sjezdu Rohlenka u Brna.
Ne nadarmo se říká, že vše zlé je k něčemu dobré. Drsné podmínky na trhu umožnily franchisovému konceptu Subway nastavit procesy, které mu pomohly k současným dobrým výsledkům. „I přes mírné oživení segmentu gastronomie očekáváme, že i tento rok bude složitý. O zákazníka bude potřeba bojovat nejen kvalitou produktu, ale také zákaznickým servisem,“ komentuje trh Martin Princ s tím, že řetězce, které se poučí z těchto podmínek, se stanou silnější.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...