Franchisa z gastronomie

Jeden z největších franchisových konceptů Subway, který vznikl v Americe, se snaží bojovat na gastronomickém trhu i v Česku. Těžké podmínky popsal area development manager pro region CEE Martin Princ: „Loni jsme zaznamenali pokles zákazníků i tržeb o 1 %, a to kvůli celkovému poklesu trhu. Za první tři měsíce letošního roku se však situace obrátila a zaregistrovali jsme nárůst obratu o 10 %.“
Cíl Subway pro Česko zůstává stejný, a to stát se největším konceptem v zemi do počtu restaurací. „Franchisanty hledáme zejména ve větších městech. Například v Praze zatím odhadujeme možnost provozovat až 30 restaurací,“ přibližuje plány Martin Princ a dodává, že společnost se však nebojí zamířit i na města okolo 50 tisíc obyvatel. To dokazuje i otevření fastfoodové pobočky v Jihlavě.
Nejde jen o produkt
Zatím se v Česku nachází 14 franchisových restaurací Subway. Letos by společnost měla otevřít další v Ostravě a první v Opavě. Do toho vyjednává se zájemci o licenci v Praze a dalších městech jako Hradec Králové či Pardubice. Mimo hlavní tahy se Subway hodlá také zaměřit na netradiční lokality, především spojené s cestováním jako jsou odpočivadla u dálnice či nádraží. Ty jsou obvyklé především v jiných státech, u nás zatím funguje na sjezdu Rohlenka u Brna.
Ne nadarmo se říká, že vše zlé je k něčemu dobré. Drsné podmínky na trhu umožnily franchisovému konceptu Subway nastavit procesy, které mu pomohly k současným dobrým výsledkům. „I přes mírné oživení segmentu gastronomie očekáváme, že i tento rok bude složitý. O zákazníka bude potřeba bojovat nejen kvalitou produktu, ale také zákaznickým servisem,“ komentuje trh Martin Princ s tím, že řetězce, které se poučí z těchto podmínek, se stanou silnější.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...