Franchisy jinak

Americké franchisy Starbucks, KFC a Burger King na celém světě řídí několik tisíc poboček pomocí franchisové spolupráce a úspěšně. Je nasnadě, že podnikatelé i u nás uvažují o otevření své franchisové kavárny či restaurace těchto konceptů. Avšak ve střední a východní Evropě mohou narazit. Česká republika je jednou ze zemí, kde se tyto tři systémy rozvíjí pomocí joint venture.
Licenci na franchisy Starbucks, KFC a Burger King odkoupila společnost AmRest, která sama řídí rozvoj těchto společností u nás a další franchisy dál jiným subjektům neprodává. Zájemci o franchisu tak mají smůlu. Mimo tři zmíněné franchisové koncepty firma AmRest drží v portfoliu i značky Pizza Hut, La Taglietta a další. Dohromady už v zemích, kde působí, řídí přes 720 restaurací. Jen v Česku firma vede 90 poboček značek, z čehož nejvíce je restaurací KFC, a to 66. Kaváren Starbucks je 17, fastfoodů Burger King 7.
Skupina AmRest dokázala za první pololetí zvýšit tržby meziročně o téměř 9 % na 332,3 milionu eur. Firma si hodně polepšila i v ukazateli EBITDA, která vzrostla o 50 % na 37,2 milionu eur. „Výsledky ve střední Evropě předčily naše očekávání. K dobrým ukazatelům pomohla především skvělá situace KFC v Maďarsku a Polsku,“ komentuje výsledky předseda představenstva AmRest Henry McGovern s tím, že naopak v Rusku je situace složitá.

PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...