Na jih za byznysem

Americké franšízové koncepty láká Česko pro jeho dobrou lokalitu a dynamický růst. Nicméně prorazit se zatím podařilo fastfoodovému řetězci McDonald’s. Kavárnám Starbucks, které se u nás však nerozvíjí přímo jako franšíza, se zatím nezadařilo proniknout do všech regionů. Master-franšízovou licenci v Česku drží společnost AmRest, která koncept Starbucks rozvíjí sama, jednotlivé franšízy neposkytuje.
Nejvíce kaváren Starbucks se nachází v Praze, avšak před dvěma roky si společnost AmRest zadala za cíl proniknout i do dalších regionů Česka. Po 2 otevřených pobočkách v Ostravě se první kavárna v prosinci letošního roku objevila v Brně. „Kavárnou, která byla otevřena v obchodním centru Olympia, jsme vstoupili do regionu Jihomoravského kraje,“ dodal Brian Aherne, regionální ředitel provozu Starbucks za Českou republiku a jižní Polsko. Kaváren Starbucks se tak v Česku nachází už 19.
Uspět s kavárnami v regionech je v Česku těžké. Mnoho kavárenských řetězců se zaměřuje především na Prahu, kde vidí největší potenciál růstu. Ač se chtějí dostat i do dalších měst Česka, Praha zůstává jejich prioritou. Trh je zde už nasycen, což dokazuje i slabší expanze kavárenských sítí. Odborníci se shodují, že v Česku už není místo na další síť. To dokazuje i odchod franšízové značky Gloria Jeans Coffee, která trh opustila v roce 2012.
Situaci na trhu shrnul jednatel firmy CrossCafe Jan Janák: „Pro toho lepšího je místo všude a vždycky. Pokud tedy přijde koncept, který bude lepší než ty současné, není důvod, proč by se neměl prosadit. Ale lepší musí být ve všech směrech. Nestačí být jen větší a bohatší. To obvykle končí po otevření několika kaváren jen pouze větším a dražším prodělkem. I takové případy již na českém trhu byly.“
PŘEČTI ČLÁNKY

CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšíza CrossCafe během prvního půl roku dále expandovala. Mimo jiné otevřela již osmou pobočku v Plzni, jejíž součástí je i koncept CrossShop.
Tak nějak by se dal popsat rozvoj franšízové sítě CrossCafe na konci letošního roku. Nové kavárny mají v Plzni i Hradci Králové.
Mít vlastní kavárnu je snem mnoha lidí toužících po podnikání v gastronomii. S franšízou není tento sen nesplnitelný, třeba díky CrossCafe.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...