Káva s tradicí

Vídeňský styl kávy přináší ve svých kavárnách franchisový koncept Coffeeshop Company. Zvyklost přípravy kávy původem z Rakouska oceňují zákazníci po celém světě. Ve státech Visegradské čtyřky se o rozvoj tohoto konceptu stará slovenská firma Tizia, která získala master-franšízovou licenci.
I přes nepřízeň na trhu pro kavárenské řetězce se firmě podařilo otevřít v Praze 2 pobočky Coffeeshop Company. Pomáhá jí především fakt, že potenciálním franšízantům nabízí mnoho typů provozních míst, takže si podnikatel může otevřít kavárnu téměř kdekoliv. „Naše strategie je být flexibilní. Dokážeme se v maximální míře přizpůsobit lokalitě a přitom zachovat koncepční prvky,“ přibližuje cíle manažer franšízového rozvoje Mário Vrbovský. V Česku se aktuálně nachází 12 franšízových kaváren a firma zde chce otevřít další, především v Praze.
Více se vídeňský styl pití kávy uchytil na Slovensku a zvláště v Maďarsku. Dáno to může být i tím, že trh v těchto zemích není tolik konkurenční jako v Česku. „V každé krajině V4 jsme otevřeli nové pobočky, zejména silný rozvoj pokračoval v Maďarsku, kde se nám podařilo rozvíjet především modulové kavárny M2,“ dodává Mário Vrbovský s tím, že M2 jsou nejmenší moduly o rozloze 3 m2. Tyto mobilní pobočky jsou vhodné kamkoliv.
Poslední zemí V4, kde mohou zákazníci navštívit kavárnu Coffeeshop Company, je Polsko. Tam se zatím nachází jen 5 kaváren. „Franšízanty hledáme ve všech zemích V4, vidíme zde stále potenciál pro další provozovny,“ říká Mário Vrbovský.
Pokud jde celkově o český trh, bude to mít společnost Tizia velmi těžké. Kavárenské firmy se zaměřují především na Prahu, kde vidí největší potenciál. Ovšem i v regionech je pro kavárny místo, otázkou však zůstává, jakou strategii v těchto lokalitách firmy zvolí.
PŘEČTI ČLÁNKY

O otevření vlastní kavárny uvažoval Alexander Stamenov dlouho. Co ho přimělo připojit se k franšízové síti Coffeeshop Company?
O licence kaváren Coffeeshop Company je mezi uchazeči o franšízu zájem. I díky nim se tak letos síť poboček rozšíří do dalších lokalit.
Franšízanti Coffeeshop Company si mohou vybrat, jak velkou kavárnu chtějí provozovat. Kolik pak do ní musí investovat?
„Náklady spojené s rebrandingem poboček nikdy nenesou zcela naši franšízanti. Podílíme se na nich i my a pronajímatel prostor,“ říká Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.
Franšízový kavárenský řetězec Coffeeshop Company rozšiřuje své zastoupení na trhu i v době, kdy je situace gastronomických provozů ovlivněna vládními restrikcemi a opatřeními.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...