Síť prodejce elektroniky CZC.cz čítá v Česku 67 kamenných poboček, z čehož drtivá většina je tvořena partnery.
Úterý
10.02.2015
Internetová společnost CZC.cz sází na síť kamenných prodejen a vyplatilo se. K expanzi po republice využívá i partnerských poboček.
 

Osahat si a vyzkoušet zakoupené věci, zvláště elektroniku, čeští spotřebitelé považují za velmi důležité. Ví o tom i prodejce elektroniky CZC.cz, který i přes internetový prodej dává důraz na rozvoj kamenných poboček. Těch už po celé republice řídí 67, z čehož jen 10 patří přímo společnosti. Ostatní provozují partneři na bázi franšízové spolupráce.

Díky strategii skloubit internetový prodej s rozšiřováním sítě kamenných prodejen se společnosti CZC.cz dařilo v růstu prodejů. „Na základě předběžných neauditovaných hospodářských výsledků jsme v roce 2014 dosáhli téměř 40% růstu tržeb,“ říká Kamil Demuth, marketingový ředitel firmy CZC.cz. Největší tržby přinesl tradičně prosinec, kdy lidé nakupovali vánoční dárky. V porovnání s měsíčním průměrem roku 2014 vzrostly prosincové tržby o více než dvojnásobek.

Lidé využívají dle Kamila Demutha osobního odběru z toho důvodu, že ušetří náklady na celkovém pořízení zboží. Další věcí je čas, kdy jej si zákazník může vyzvednout výrobek, kdy sám uzná za vhodné. „Vysoký komfort vede k tomu, že osobní odběr u nás využívá až 85 % našich zákazníků. Je tak nasnadě, že v expanzi naší pobočkové sítě budeme nadále pokračovat,“ dodává Kamil Demuth s tím, že cílem firmy je pokrýt města nad 15 tisíc obyvatel.

Vyzvednout si zboží osobně tak zůstane ještě dlouho v preferencích lidí, jak si „dojít“ pro své zboží. Ovšem trendy, jak výrobek nakoupit, se mění. Lidé více nakupují online prostřednictvím svých mobilních telefonů. To vede i k tomu, že se stále ve větší míře musí provozovatelé eshopů zaměřovat na personalizaci celkového nákupního procesu. „Mimo těchto trendů se chceme dále ještě více zaměřit na rozšiřování zákaznických služeb,“ uzavírá Kamil Demuth.


Adam Rezek
Redaktor