Česko je priorita
Rok 2014 je za námi. Jak byste jej zhodnotil pro franšízový koncept Subway v Česku?
V České republice má sídlo naše kancelář pro Střední a Východní Evropu. Co se týče místního trhu, náš rozvoj je v souladu s dlouhodobým plánem, což platí i pro rok 2014.
Subway působí v Česku už delší dobu, ale jeho rozvoj byl pomalejší. Čím si to vysvětlujete?
Prioritou Subway ve Střední Evropě bylo dosud hlavně Polsko, kde v této době máme již stabilní místo na trhu, po Polsku následoval Balkán. Rozvoj v České republice je počínaje letoškem jednou z našich priorit.
Jaké plány máte pro letošní rok?
Vzhledem k našim úspěchům v zahraničí, o kterých se zmiňují v poslední době stále více česká média, evidujeme zvýšený počet zájemců o naši licenci, z čehož máme velkou radost. Momentálně jednáme s několika zájemci o naši franšízu, a pokud všechno půjde dobře, budeme otevírat nové restaurace.
Gastronomický trh zažívá v Česku konsolidaci. Jak se na něj díváte vy?
Každý trh má určitá specifika, podle kterých přizpůsobujeme náš rozvoj. Pro nás je pozitivní trend, že lidé zde stále více upřednostňují kvalitu před kvantitou a preferují zdravější jídlo.
Z Prahy řídíte i rozvoj v dalších zemích Evropy. Jaká je situace jinde? Jak byste ji srovnal s Českem?
Na území Střední a Východní Evropy jsou země, které z hlediska počtu restaurací považujeme za rozvinuté, například Polsko. To je hned po Rusku naším největším trhem. Polský trh se rozvíjí dynamicky již několik let, počet restaurací neustále roste. V nadcházejících měsících na tomto trhu dosáhneme restaurace číslo 100. Bulharsko je zase trhem, kde máme nejvyšší prodej jednotek v průměru na restauraci v rámci celé Evropy. Jen zde je otevřeno 36 restaurací a rozvíjíme se dál.
Pak jsou zde země, kde evidujeme obrovský zájem o poskytnutí naší licence, bohužel například na Ukrajině je z pochopitelných důvodů náš rozvoj pozastaven. Speciálním případem je pak Kazachstán, kam se chystáme vstoupit příští rok a již dnes zaznamenáváme každý týden desítky e-mailů a telefonátů s žádostmi o informace.
Zobrazit v katalogu franšíz





















PŘEČTI ČLÁNKY

Světová franšízová síť do roku 2025 vstupuje s technologickými novinkami a pokračuje v růstu sítě.
Evropská síť provozoven zdravé varianty fast foodu Fruitisimo vznikla v České republice. Jejich růstu pomáhá i vzájemné sdílení zkušeností jednotlivých franšízantů.
Na Českém trhu se objevila nová ukrajinská franšíza se zajímavým konceptem fast foodu. Co může nabídnout v silně konkurenčním prostředí gastronomie?
Franšízant Honza Stopek vede dvě úspěšné pobočky s pizzou Vosíme. Na počátku stála debata u piva na téma vlastní podnikání.
Franšíza Trdlokafe s oblíbenou kombinací trdelníku a výběrové kávy roste v mezinárodním měřítku i v rámci České republiky. Koncept přilákal i investory z Venture Clubu.
Nejčtenější

Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Radka Vajo vede úspěšnou pražskou pobočku Century21 ve Zlatnické ulici v Praze. Jak se jí povedlo rozjet vlastní franšízu?
V samotném franchisingu je několik základních pojmů, které by měl znát každý, kdo se o tento způsob podnikání alespoň trochu zajímá.
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...