Voňavý byznys

Manžel Dominiky Semanové, chodil často pro kávu do CrossCafe a uvažoval, co bude dělat, až ukončí svou hokejovou kariéru. V hlavě se mu zrodil nápad na otevření vlastní pobočky. „Vždy jsem byla proti podnikání a chtěla mít svůj klid. Takže to bylo odvážné rozhodnutí,“ komentuje vstup do byznysu Semanová.
Dlouhá cesta
Od kontaktu se společností CrossCafe, po otevření pobočky v Havířově, uběhl zhruba rok a půl. „Tato doba bývá obvykle mnohem kratší, kolem dvou měsíců. My se ale nějakou dobu rozhodovali, zda-li do podnikání opravdu vstoupit,“ popisuje počátky své podnikatelské pouti Semanová a dodává, že přípravu kavárny zdrželo také stavební povolení na rekonstrukci vybraných prostor.
Po nalezení vhodného umístění a získaní povolení k přestavbě, už chyběl jen malý krůček k vlastnímu podniku. Během pouhých dvou měsíců dostala kavárna svou současnou podobu. Slavnostní otevření, proběhlo teprve před dvěma týdny za účasti zástupců společnosti CrossCafe.
A jak hodnotí Dominika Semanová první dny provozu? „První týden našeho podnikání byl docela hektický, především pro mě, jelikož na kavárně zastávám funkci manažera a bez jakékoliv dřívější praxe najednou pracuji v provozu a mám pod sebou šest zaměstnanců,“ komentuje zrození nové kavárny a dodává, že zástupce mateřské společnosti pomáhá prvních 14 dní se zaběhnutím nově otevřené pobočky.
Zájem zákazníků o novou značkovou kavárnu je velký. „První týden nám překvapivě docházely všechny standardní počáteční zásoby, jelikož zájem lidí a prodeje byly nad míru našeho očekávání,“ komentuje Semanová a věří, že spokojení hosté si cestu do jejího podniku najdou i v budoucnu.
Výhody franšízy
Bez úzké spolupráce franšízanta a mateřské firmy by franšízový koncept neměl smysl. „Na mateřskou firmu jsme velmi úzce napojeni a poskytuje nám podporu ve všech oblastech. Velkou pomocí jsou také již nastavené systémy, které fungují ve dvaceti kavárnách a neměli jsme důvod je měnit,“ popisuje Semanová a dodává, že osvědčená pravidla se projevují například ve vedení skladu, lidí nebo systému odměňování a motivace.
Začít podnikat, může být rozhodnutím, které člověku zcela změní život. „Pokud máte chuť podnikat a disponujíete dostatečným kapitálem, tak se ničeho nebojte. CrossCafe poskytuje maximální oporu ve všech směrech,“ vzkazuje Dominika Semanová všem, kteří si chtějí otevřít vlastní kavárnu a doplňuje, že dokonce i úplného laika bez zkušeností, jakým byla ona, připraví mateřská společnost tak, aby byl schopen kavárnu dobře provozovat.

PŘEČTI ČLÁNKY

CrossCafe přichází s novým konceptem franšízingu. Kavárny buduje ve vlastní režii a nabízí je k odkupu až když jsou ziskové. Franšízant získá klientelu a vyškolený personál.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Franšíza CrossCafe během prvního půl roku dále expandovala. Mimo jiné otevřela již osmou pobočku v Plzni, jejíž součástí je i koncept CrossShop.
Tak nějak by se dal popsat rozvoj franšízové sítě CrossCafe na konci letošního roku. Nové kavárny mají v Plzni i Hradci Králové.
Mít vlastní kavárnu je snem mnoha lidí toužících po podnikání v gastronomii. S franšízou není tento sen nesplnitelný, třeba díky CrossCafe.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...