Chutný byznys

Mnoho lidí zná takzvaná hladová okna nebo kiosky, ve kterých se prodává různorodé občerstvení, u kterého si zákazník mnohdy nemůže být zcela jist původem ani kvalitou. Právě do těchto gastronomických vod, vnáší nový vítr koncept Kosteleckých uzenin Parky’s, který využívá franšízové spolupráce.
V současné době funguje celkem devět poboček, z nichž sedm je provozováno na základě franšízové spolupráce. Rozvoj sítě není zdaleka u konce. „V nejbližší době připravujeme otevření další vlastní filiálky v Obchodním centru Central v Kladně a do konce tohoto roku se chystáme počet vlastních provozoven dále rozšířit,“ přibližuje strategii společnosti Petr Štumpf, projekt manažer Parky’s.
Velké plány
Rozvoj celého konceptu je v letošním roce postaven na budování několika vlastních provozoven, které se budou nacházet na lukrativních místech. Dále také otevření franšízových poboček formou shop-in-shop, což umožňuje nabízet i jiný sortiment, než jen hot dogy. Rozšiřování sítě Parky’s není omezeno pouze na území Česka. „Plánujeme zahraniční expanzi, kdy dnes velmi úzce jednáme o realizaci provozovny Parky´s v Polsku s výhledem na další expanzi v tomto regionu,“ přibližuje Štumpf budoucí plány společnosti.
Základem každého podnikání jsou zákazníci a ani Parky´s není vyjímkou. Proto je důležité dobře promýšlet vznik každé pobočky. „Jedná se především o velmi frekventované lokality jako vlaková nebo autobusová nádraží, případně rušná turistická místa,“ přibližuje Štumpf. Provozovatelům se osvědčilo také umístění v obchodních centrech, a to jak formou kioskového prodeje nebo klasické obchodní jednotky. Podle Štumpfa je jednou z výhod konceptu nízká prostorová náročnost.
Ideální podnikatel
„Momentálně hledáme zájemce disponující zkušeností s franšízou a provozující jiný nekonkurenční koncept," vysvětluje Štumpf a dodává, že je dobré, když mají tito lidé zkušenosti z gastronomie a především chuť se pustit do něčeho nového. Koncept Parky´s je však otevřen všem zájemcům o podnikání v tomto oboru, a to i těm, kteří nemají zkušenosti z kulinářského provozu. Ti se však musí připravit na to, že proces jejich školení a vstup do tohoto byznysu bude trvat delší dobu.
V Čechách je velká konkurence gastronomických konceptů a není jednoduché se v ní prosadit. „Pozitivní je, že již dnes se velká část zákazníků vrací k opakovanému nákupu a zkouší nové druhy hot dogů. I v tomto se snažíme vycházet zákazníkům vstříc a hot dogové portfolio neustále rozšiřovat o sezonní produkty,“ vysvětluje Štumpf a dodává, že vedle nabízeného sortimentu, oceňují zákazníci také design provozoven. Vedle klasických hot dogů hosté v provozovnách Parky´s naleznou také nabídku kávy a studených nápojů.

PŘEČTI ČLÁNKY

„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...