„Opíráme se o 16 let zkušeností s referenčním networkingem a díky tomu jsme se za 6 let na českém trhu etablovali, prokázali, že náš systém našim členům funguje a díky tomu rosteme. Nejvíc se mohou těšit podnikatelé z Ostravy, Prahy a Jihočeského kraje, kde aktuálně noví majitelé franšízových licencí budou maximálně podporovat lokální podnikatele v získávání nových zakázek díky doporučení,“ prozrazuje Kamila Zárychtová.
pondělí
07.12.2015
Networking je v Česku poměrně mladou disciplínou, díky níž si podnikatelé pomáhají v získávání zakázek, říká Kamila Zárychtová, ředitelka sítě Business for Breakfast.
 

Síť podnikatelských klubů Business for Breakfast (BforB) se neustále rozrůstá. Kolik jich za poslední dobu přibylo?

Ano, potřeba podnikatelů růst prostřednictvím doporučení roste a přirozeně tedy hledají cesty, jak nové zákazníky prostřednictvím doporučení získat. Za poslední dobu se nám podařilo otevřít kluby v Českých Budějovicích, Kolíně, vstoupili jsme do Náchoda, ale nezaostává ani metropole Praha a Brno, kde se otevřely nové kluby. Vyjímečným klubem, který nedávno vznikl je BforB klub Česko-Polské spolupráce v příhraniční oblasti. Spojili se tak ke vzájemné pomoci v byznyse podnikatelé z ČR a Polska, aby si navzájem pomohli v této oblasti k novým zakázkám a společnými silami se podpořili a upevnili své místo na trhu.

Jak vlastně kluby fungují? Čím podnikatelům pomáháte?

Koncept Business for Breakfast je organizace, která se specializuje na referenční networking. V našich podnikatelských klubech vytváříme prostředí pro podnikatele, ve kterém mohou získat nové zákazníky prostřednictvím doporučení a referencí, udržovat aktivní svůj okruh kontaktů a efektivně spolupracovat s dalšími majiteli firem z různých oborů trhu.

Jak to dokáží?

V BforB si podnikatelé osvojí jednoduchý systém, který využijí ve své firmě za účelem zefektivnění práce se svým existujícím okruhem kontaktů tak, a díky tomu pak získávají  více doporučení, referencí, zakázek a obchodních příležitostí z okruhu kontaktů, který už kolem sebe dávno mají. V našich privátních podnikatelských klubech má každý podnikatel své  „bezpečné“ prostředí (bez konkurence), takže si tam může přivést všechny svoje zákazníky a důležité lidi pro byznys a kde může sdílet kontakty, doporučení, reference, aniž by se bál, že mu je konkurence „přebere“.

Kolik v česku momentálně funguje klubů?

V současné době v České republice působí 49 podnikatelských klubů, více než 490 podnikatelů a lokální komunity podnikatelů se podporují ve vzájemném získávání nových zakázek díky doporučení ve více než 20 městech v České republice. Business for Breakfast není „jen“ podnikatelský klub, ve kterém máte příležitost potkat nové lidi, jedná se o velmi sofistikovaný, jednoduchý a přesto funkční systém na získávání nových zakázek, který podnikatelům otevře nový způsob, jak pracovat se svým existujícím okruhem kontaktů, navýšit si tak počet zakázek a obchodních příležitostí namísto nekonečného lovu na nové a nové kontakty.

Jaký vidíte v České republice potenciál?

Jsem přesvědčena, že zde může fungovat 170 až 180 podnikatelských klubů. Nemyslím si, že je to maximální číslo, ale je to vize BforB a dle mého názoru reálná. Právě proto chci spolupracovat v týmu BforB s manažerky klubů a franšízanty, kteří se ztotožnili s myšlenkou „Měníme atmosféru podnikání k lepšímu“ a kteří chtějí pomoci malým a středním podnikatelům ve své lokalitě být silnějšími, ekonomicky stabilnějšími a konkurenceschopnějšími. A náš tým takový je a každý, kdo se do něj přidá, bude mít tu čest být součástí skupiny lidí, kteří mění podnikatelské prostředí v ČR k lepšímu, dělají něco, co je baví a navíc si tím vydělávají. Nově míříme do Liberce, kde aktuálně hledáme člověka, který by si přál dostat se do samého středu podnikatelské komunity a významně podpořit místní podnikatele v jejich ekonomické stabilitě a naučit je novému způsobu, jak mohou získat nové obchodní příležitosti a nové zákazníky.

Část Vašich klubů vedou franšízanti, část z nich je pak vedena manažery klubu. Liší se nějakým způsobem tyto kluby od sebe?

Ten největší rozdíl je v tom, že franšízu vede podnikatel, který chce budovat podnikatelské kluby BforB ve své lokalitě jako svůj podnikatelský záměr. Zakoupí si licenci a tím mu vznikne právo ve svém regionu exkluzivně budovat kluby BforB a stát se tak středem místní podnikatelské komunity. Manažer klubu si licenci nepořizuje, ale pod vedením BforB ho naučíme, jak si otevře 1 klub pro svůj vlastní okruh kontaktů a odměnou mu je zmnohonásobení obchodních příležitostí, kontaktů a zakázek ze svého vlastního okruhu kontaktů, který si už vybudoval.

Chystáte pro své členy a franšízanty nějaké novinky?

Chystám zejména pro členy BforB a později i pro ostatní podnikatele workshopy o networkingu, protože vidím, jak je důležité zvolit v networkingu správný přístup a konkrétní strategii, aby byl efektivní a přinášel výsledky. Pro spoustu lidí je networking o samém setkávání s novými lidmi, nekonečném množství vizitek, které se ale jen málokdy změní v byznys. Chci pomoci podnikatelům osvojit si jednoduché návyky, díky kterým pro ně networking přínosným bude.

A co pro franšízanty?

Pro náš tým franšízantů aktuálně připravuji leadership program. Je pro mě velmi důležité, aby se mému týmu dařilo a byl úspěšný. Chci tedy udělat krok navíc a pomoci mému týmu být ještě úspěšnějším, aby je práce bavila, těšila a jejich kroky se obrátily v úspěch.