Česko, brána do Evropy

Důkazem toho, že naše zem je pro značky z ciziny stále atraktivní, jsou i další, které se k nám chystají v příštím roce. Některé z nich vám již brzy budeme moci představit.
Čtvrtek
31.12.2015
Gastronomie, vzdělávání, péče o krásu a tělo. Ze všech těchto oblastí jsou zahraniční značky, jež loni lákal náš trh.
 

Jednou z nich byla například v Polsku úspěšná síť kiosků se zmrzlinou Lodostrefa. Ta do svých řad láká klasické franšízové partnery, kteří by si otevřeli jednotlivé pobočky. Pro zájemce o licence připravila značka pět modelů spolupráce, díky nimž si mohou vybrat, co jim nejvíce vyhovuje. Jednotlivé modely se od sebe liší vybavením zmrzlinového stánku, následně pak také nabídkou produktů pro zákazníky. Samozřejmě je pak rozdíl i v ceně, kterou franšízant za spolupráci zaplatí.

Záměr rozvíjet v tuzemsku a také na sousedním Slovensku svou síť loni odhalila také dánská značka Flexa, která se zaměřuje na prodej specializovaného nábytku pro děti. Zatímco nábytkářské řetězce cestu franšízy v Česku volí zřídkakdy, Flexa se chce vydat právě tímto směrem. Právě z tohoto důvodu tak hledá partnery, kteří by jí s rozšířením značky do regionů pomohli. Firma zatím nemá vytipovány oblasti, kde chce otevřít první obchody, možnosti tak mají podnikatelé z celého Česka.

Děti, krása, zábava

Přinést nový trend do vzdělávání dětí v České republice a na Slovensku se rozhodl britský franšízový koncept Socatots. Jde o síť všeobecných vzdělávacích a výukových center zaměřených na sportovní aktivity, jejímž cílem je přivést Čechy ke sportu již od útlého dětství tak, aby se stal přirozenou součástí jejich životů. Po celém světě existuje více než 800 školek v 55 zemích. Jen v sousedním Polsku jich funguje přes 200.

Master-franšízanta i jednotlivé franšízové partnery hledají na našem trhu portugalské značky Body Concept a Depil Concept. Podle jejich ředitele Alexandre Lourença je v tuzemsku kosmetický trh značně roztříštěný. Chybí zde podle něj opravdová silná síť kosmetických studií. A právě to je ambicí obou brandů takové sítě v Česku vytvořit.

Loňský rok nebyl z hlediska zájmu o náš trh ze strany zahraničních konceptů ničím zvláštním. Česká republika je totiž již tradičně cílem řady z nich. „Mnohé sítě, které působí za hranicemi země, vidí naši republiku jako prosperující ekonomiku s poměrně silnou kupní silou obyvatel. Pro značky zdaleka, například ze zámoří, je pak často vstupní branou do regionu zemí střední a východní Evropy,“ říká Lenka Nováková, Business Development Manager poradenské společnosti PROFIT system.


Populární na fóru

Česko jako domov pro nové značky

Blbost. Bylo jich skoro dvojnásobek. Viz https://www.retailguide.cz/cs/38-novych-znacek-na-ceskem-trhu/

1 komentář(e)
posledni 08.02.2023
Běžná výše poplatků

Dobrý den, poplatky se vždy stanovují individuálně dle finančních výsledků a výnosnosti daného konceptu, mohou to být % od 2-10% nebo fixní poplatky nebo kombinace...

2 komentář(e)
posledni 28.02.2021
Běžná výše poplatků

Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je běžná výše poplatků. Jedná se o neznámou firmu podnikající na poli zábavy, něco jako lasergame, VR, únikovky. Děkuji za...

2 komentář(e)
posledni 04.01.2021
Franšíza - co to je?

Taky bych chtěl začít podnikat a nemám s tím skoro žádné zkušenosti. O franchisingu jsem si dost přečetl a příjde mi to jako ideální start do podnikání pro...

1 komentář(e)
posledni 18.11.2019
Ochranné známky je třeba kontrolovat

Má někdo zkušenost s monitoringem ochranných známek? Našel jsem www.ipdefender.eu a je bezonkurenčně nejlevnější i se zdarma verzí do 3 ochranných známek a má...

1 komentář(e)
posledni 06.05.2019
Franchisingová smlouva

Sice jsou náležitosti trochu volnější, ale to může představovat výhodu i nevýhodu zároveň. Vždycky je na místě nechat si poradit od odborníků a mít jistotu,...

2 komentář(e)
posledni 30.11.2017
Franchisingová smlouva

Hraapla@seznam.cz

2 komentář(e)
posledni 21.05.2017
Rozvoj franšízingu v Česku

Dobrý den, můžu se zeptat kolik je v roce 2017 nebo 2016 už franchisingových poboček v ČR? DĚKUJI

1 komentář(e)
posledni 03.03.2017