Senior jako cílový zákazník
Prodlužující se délka života nemusí představovat pouze riziko pro penzijní systém, ale i vítanou příležitost pro podnikatele v oboru terénních služeb pro seniory. Jelikož je stárnutí populace dlouhodobým trendem, dá se podobný vývoj očekávat i v budoucích letech. Na mnoha místech republiky, zejména mimo velkoměstské aglomerace, však poptávka značně převyšuje nabídku. Jedním ze způsobů jak efektivně reagovat na přetrvávající poptávku a ne příliš rozvinutou síť sociálních služeb na celostátní úrovni může být i podnikání na principech franšízingu.
Budoucnost patří franšíze
Potenciál tohoto odvětví objevili před lety v zahraničí, kde se neustále rozrůstá. V roce 1995 založil Allen Hager v americké Nebrasce společnost Right at Home. Samotnému založení Right at Home však předcházela dlouhá doba, kdy Hager hovořil s rodinami, aby lépe porozuměl potřebám seniorů vyžadující profesionální asistenci. Nyní má Hagerova společnost na 400 pečlivě vybíraných franšízových poboček, sloužící 10 tisícům lidí na celém světě. Podle posledních zpráv se chystá expandovat dále na východ Evropy a po master-franšízantech se poohlíží i v České republice.
Péče o seniory na franšízové bázi je rychle se rozvíjejícím sektorem také v sousedním Německu. Společnost Home Instead, původně založená v USA jen o rok dříve než Right at Home, chápe sama sebe nikoliv jako konkurenci k veřejným ambulantním službám, ale spíše jako rozšíření dosud nabízených služeb. Home Instead chce nabízet více než jen kvalitní péči. Chce garantovat individuální domácí péči vyškolenými pracovníky přesně podle konkrétních přání a potřeb seniorů. S tímto přístupem se loni v Německu podařilo otevřít 8 nových poboček a jejich počet vystoupal na celkových 27.
Domácí želízko v ohni
Z českých poskytovatelů služeb pro seniory plánuje do budoucna rozšířit svou působnost prostějovská společnost ADP-Sanco, která svůj franšízový koncept prezentovala již v loňském roce. „Franšízový projekt jsme zatím nerozjeli. Je třeba ho totiž přepracovat s ohledem na novou legislativu,“ sdělila portálu Franchising.cz ředitelka ADP-Sanco Květoslava Šťastná.
Přestože jsou franšízové koncepty v této oblasti tak říkajíc na dosah ruky, je zatím v České republice o ně ze strany franšízantů malý zájem. „Jednou z možných příčin nezájmu o tento typ podnikání může být fakt, že sociální služby jsou ve velkých městech silně pokryté veřejným neziskovým sektorem, který funguje dlouhodobě spolehlivě. Kapacity však nejsou neomezené,“ říká Lenka Nováková, Business Development manager poradenské společnosti PROFIT system a dodává: „Pokud jde o poskytování služeb mimo větší aglomerace, je zase potíž v tom, že není tolik atraktivní pro soukromé podnikatele, což by se kvalitním fungováním franšízových konceptů mohlo změnit.“ V zahraničí osvědčený koncept domácí asistence pro seniory na fanšízové bázi tak stále čeká na první vlaštovku, která prověří jeho životaschopnost i u nás.
PŘEČTI ČLÁNKY
„Jsme jedinou franšízovou sítí v oboru v EU, která nabízí jednoroční zkušební období „partnerství“, říká Radek Straka, majitel franšízy Extra Services.
Byznys, který nikdy nespí. Tak lze popsat provozování čerpacích stanic. Příležitost stát se jejich provozovateli nabízí například síť OMV.
Společnost DoDo otevřela letos na podzim nové franšízové pobočky. Další rozšiřování sítě franšízantů chystá na rok 2023.
Společnost Adiv Lease hledá partnery podnikatele, díky nimž rozšíří síť Rent-pointů. Co vše potřebují k rozjezdu svého podnikání?
Prázdniny a doba dovolených jsou za námi. Láká vás podnikání v cestovním ruchu? S franšízou Colona Glamping můžete rozjet byznys i do půl roku.
Nejčtenější
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Konopné potraviny, nápoje, CBD kapsle a kosmetika jsou stále žádanější. Za značku Cbweed nám příležitosti pro nové podnikatele přiblížil její franšízor Riccardo Ghibellini.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Je pro vás dětské oblečení téma, kterému se dovedete věnovat s nadšením? Právě takoví jsou franšízanti značky, která si na prodejnách umí vybudovat stálou klientelu.
„Franšízová síť kaváren CrossCafe umí pomoci těm, kteří chtějí začít kavárenský byznys,“ říká ředitel společnosti Mgr. David Štangler.
Populární na fóru
Jak nejlépe propagovat firmu?
Dobrý den, tak mne ještě napadá, že moc fajn způsob propagace firmy je vytvoření blogu, web stránek. Určitě je dobré je mít, aby lidé věděli o vaší službě....
Únik z reality jako byznys
Chcete-li získat ziskové a oblíbené úniková místnost, není nutné zakoupit povolení. Díky tomu mohou pomoci také zkušení profesionální návrháři. Například...
Pošta s franšízou
Dobrý den,Česká pošta už provozuje 200 franšízových pošt jako Pošta Partner. Očekává, že do franšíz převede téměř všechny provozovny. V tuto chvíli...
Pošta s franšízou
Téma České pošty mě taky zaujalo. Jaké jsou podmínky pro získání franchisy České pošty. Tenhle byznys by mohl mít dobrou budoucnost.Děkuji
Pošta s franšízou
Hodně jsem četl, že Pošta bude mít franšízové pobočky. Má už nějaké?
Přeměna České pošty
No jsem zvědavá, co se stane, když franšízanta nenajdou. Je zruší a nebude nic. Lidi pak budou jezdit dávat balíky a dopisy kilometry daleko.
Jak nejlépe propagovat firmu?
Souhlasím, jde o cílovku i o typ produktu ... ideálním nástrojem, a zvlášť pro začínající firmu s omezenými prostředky, je inbound marketing - nabídnout svým...
Jak nejlépe propagovat firmu?
Řekl bych že je nejdůležitější je znát cílovou skupinu svých zákazníků. Jinak se budou nabízet vaše produkty či služby mladým uživatelům sedících dnes a...