Budíček pro podnikání

Původem vysočinský koncept kaváren Café Budík má ambici pronikat jak do velkých měst, tak do míst s menším počtem obyvatel. Svým designem chce v jednom prostoru vyvolat domácí atmosféru, kde si zákazníci mohou vychutnat kávu, čokoládu a jiné delikatesy. Pro místo bude typická galerie klasických budíků, která má domáckou atmosféru umocňovat.
„Nápad vznikl z potřeby jednoduchého marketingu nového konceptu, o kterém by si lidé povídali. Proto jsme s obchodním partnerem Tomášem Voborským vymysleli budík jako symbol a od známého odkoupili sbírku asi šesti set budíků, které jsme využili pro černovickou provozovnu a tu nazvali Café Budík,“ vysvětluje vznik originální značky jednatelka Petra Kovandová, která již provozuje úspěšnou síť obchodů s čokoládou a marcipánem Bon Bon.
Originalita konceptu však není jen v myšlence galerie budíků spojené s čokolaterií, ale i v netypickém menu, které je postaveno na velkém množství teplých čokolád, které jsou připravovány na páce jako káva. Dalším typickým rysem bude i široký výběr z vlastních nápojů. „V menu bude jen jedna nepůvodní značka, jinak zákazníkům nabídneme pouze naši kávu, limonády a čaje,“ představuje specifika konceptu Petra Kovandová.
Protože se myšlenka takto pojaté kavárny uchytila ve dvoutisícových Černovicích na Vysočině, nemá koncept Café Budík podle jednatelky žádná omezení z hlediska vhodné lokality. „Pokud člověk dělá práci poctivě, může i v tak malém městečku úspěšně provozovat kavárnu a uživit se,“ říká z vlastní zkušenosti Petra Kovandová s tím, že franšízová licence je k dispozici všem zájemcům, kteří budou zapáleni pro věc a budou ochotni dodržovat pravidla spolupráce.
Café Budík momentálně provozuje dvě vlastní kavárny, v Černovicích na Vysočině a v Táboře. O dalších dvou městech, Jihlavě a pražských Vršovicích se nyní jedná. První pražské zákazníky by měla kavárna přivítat na podzim tohoto roku. Na zprovoznění nového podniku si musí zájemci o franšízu připravit asi 800 tisíc korun podle velikosti a stavu prostor a dalších 50 tisíc na úhradu licence, která zahrnuje provozní školení, podporu při zahájení provozu nebo provozní manuál.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...