Franšíza s chutí Ameriky

Krásné prostředí, profesionální služby a vynikající menu – právě tím se odlišují všechny špičkové restaurace. Kromě množství pokrmů a chutí je restaurace Lawry´s hrdá na vlastní speciality, mezi něž patří především takzvané „první žebírko“ - roastbeef, opékaný celých 22 hodin v jednom kuse s kostí. Tuto delikatesu restaurace nabízí už celých 75 let. Když v roce 1938 Lawrence (Lawry) Frank a Walter Van de Kamp otevřeli první restauraci Lawry´s v Beverly Hills, měli následujících šest měsíců v jídelníčku pouze jedno hlavní jídlo: „první žebírko“. Od té doby je "The Prime Rib" v nabídce nepřetržitě. Mimo této hovězí speciality je možné si objednat i ryby nebo mořské plody.
Jméno Lawry´s v současnosti nesou čtyři restaurace v USA, které jsou řízeny potomky dvou zakladatelských rodin. Ti se rozhodli předávat své kulinářské dovednosti franšízantům. První franšízové restaurace byly otevřeny na druhé straně Pacifiku v Osace, Tokiu, Hong Kongu, Soulu a Singapuru. Společnosti EEC, která koncept zastupuje, se chce nyní zaměřit i na evropské trhy, kde má v úmyslu navázat spolupráci s franšízanty, takzvanými "Area licensees".
„Jelikož hovoříme o prvotřídní restauraci, hledáme takové kandidáty, kteří budou schopni zajistit rozvoj konceptu na místních trzích. Mělo by se jednat o stabilní a finančně silné společnosti, které již podnikaly v oblastech gastronomie a pohostinství a budou schopny financovat provoz na luxusních místech. Licence umožňuje otevření dvou restaurací,“ říká Edwards s tím, že počáteční investice je asi čtyři miliony dolarů.
Typický rozměr restaurací Lawry´s se pohybuje mezi 600 až 1200 m² a je pro ně charakteristický vřelý a elegantní interiér. Franšízor se zavazuje pomáhat při výběru místa a s vnitřní dispozicí restaurace. „Jako budoucí manažer zodpovědný za rozvoj a management restaurace na místním trhu musí kandidát projít školením a tréninkem v USA. Nejprve stráví tři týdny v naší restauraci v Beverly Hills a následně tři týdny v restauraci v Las Vegas,“ říká Edwards.
Partneři se mohou spolehnout na podporu franšízora jak během výstavby, tak v průběhu otevírání restaurace a v následném provozu. „Franšízant samozřejmě v balíčku obdrží všechny potřebné marketingové a propagační materiály,“ dodává ke spolupráci s Lawry´s William Edwards.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...