Podnikejte hravě

Prosadit se na trhu gastronomie vyžaduje od podnikatelů nemalou dávku invence. Kromě netradičního menu musí také zvyšovat úroveň služeb, aby si udrželi oblibu u stále náročnějších zákazníků. Zcela originálním směrem na trhu gastronomie se vydal koncept restaurací Výtopna, který nabízí obsluhu prostřednictvím modelových vláčků. „V minulém roce se nám podařilo otevřít naši doposud největší restauraci v NC Palladium, kde je našim hostům k dispozici 400 míst k sezení. Nataženo je zde na 1200 metrů kolejí,“ říká o nové restauraci v centru Prahy majitel a autor konceptu restaurací Výtopna Petr Fridrich.
Koncept Výtopna, který má nyní tři restaurace, by se rád rozšiřoval do krajských měst a měst s minimálním počtem 30 tisíc obyvatel, kde cítí značný potenciál. Zájem má o franšízanty, kteří by byli osobně angažovaní v provozu a měli předchozí zkušenosti s podnikáním v gastronomii. Pro otevření restaurace je třeba zajistit plochu alespoň 200 m², přičemž smlouva se uzavírá na dobu pěti let s možností prodloužení.
Výhoda konceptu spočívá zejména v jeho přitažlivosti pro vysoké počty zákazníků. Přestože koncept vyžaduje poměrně vysoké počáteční náklady, je podle vedení firmy doba návratnosti relativně krátká a pohybuje se od tří let podle velikosti restaurace. Pro výdaje na stavební úpravy a vybavení je třeba počítat s investicí zhruba 5 milionů korun. „Našim partnerům poskytujeme plnou součinnost především v začátcích jejich projektu. Obrátit se ale na nás mohou kdykoliv po celou dobu trvání licence. Samozřejmostí je pro nás poskytování servisu pro modelovou železnici a její software,“ říká o podpoře franšízantům Petr Fridrich.
Jelikož je o koncept Výtopna zájem v zahraničí, chtěl by se management firmy zaměřit nyní právě tímto směrem. „Na Slovensku například zatím nemáme žádnou restauraci naší značky. Registrujeme však nabídky a není proto vyloučeno, že se brzy Výtopna objeví i tam,“ uzavírá výhledem do zahraničí Petr Fridrich.
PŘEČTI ČLÁNKY

„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Franšízová síť UGO sází na inovace, vyváženou nabídku a partnery zapojené do každodenního provozu. Růst obratu o 160 % odráží stabilní rozvoj sítě.
Jak si vede Coffeeshop Company od doby, co si vzala vedení nazpět centrála ve Vídni? Díky nižším nákladům chce oslovit nové franšízanty a rozšířit síť v zemích V4.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Nejčtenější

Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Značka DepilConcept staví na opakované návštěvnosti a šetrné depilaci bez bolesti. Salony má už v Praze, Brně i Zlíně a dále roste.
„Prodávající by měl oslovovat kolemjdoucí a být přátelským průvodcem prodejem. Na tom je náš byznys postavený,“ říká master-franšízant Tiroler pro ČR Adam Červenka.
Aktuální dění kolem McDonald´s a KFC ukazuje, že potenciál pro rozvoj mají menší města se strategickou polohou. Ve Znojmě nedávno otevřeli pobočky hned vedle sebe.
Opustila kancelář, aby se naplno věnovala vzdělávání. Dnes Veronika Bubeníková vede úspěšnou pobočku Školy Populo v Olomouci a pomáhá dětem i dospělým k lepším výsledkům.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...