Vydělat na sendvičích

Americké průzkumy trhu ukazují, že nejen nízké ceny, ale i kvalita potravin je tím, co hraje stále důležitější roli v rozhodování zákazníků, kteří si vybírají, jak utratit své peníze. Trend kvalitních potravin zasáhl snad všechny trhy na světě. Konkurenční výhodou restaurací Arby´s je podávání kvalitního masa v sendvičích a vysoká úroveň servisu. Restaurace je obvykle charakterizována jako fast-casual, a v současnosti provozuje na 3 400 fastfoodů, především v Severní Americe.
V restauracích jsou zákazníkům všech věkových skupin nabízeny nejrůznější druhy masa, jako například uzené, steaky, slaniny nebo krůtí maso. Řetězec zaznamenal v posledních letech nárůst zákazníků mezi mladými lidmi a vzrostl i jeho průměrné tržby. Kromě masových sendvičů nabízí restaurace Arby´s charakteristické spirálovité hranolky a koktejly. Ačkoliv je velká část odbytu realizována v restauracích drive-thru, nabízí klasické restaurace příjemnou atmosféru v interiérech z přírodního dřeva laděných do teplých tónů.
Podnikatelský koncept je nyní exkluzivně nabízen obchodnímu partnerovi pro tuzemský trh. „Podmínkou udělení licence na regionální zastoupení, tzv. Area Development, je, aby příjemcem byla seriózní společnost, která dobře zná tento segment trhu a má zkušenosti z oblasti gastronomie. Měla by být rovněž schopna zajistit dobré umístění a otevření několika restaurací, na což bude potřebovat dostatečné kapitálové zajištění. Preferujeme zájemce, kteří mají zkušenost s franšízingem a jsou seznámeni s vysokými standardy v přípravě a podávání jídel,“ vysvětluje William Edwards, ředitel EGS, která reprezentuje značku Arby´s v regionu střední Evropy.
Velikost restaurace se pohybuje mezi 60 a 180 m² a obchodní partner obdrží veškerou nezbytnou podporu, jak při výběru lokality a designu interiéru, tak v marketingu. Potenciální zájemci se podle Williama Edwardse musí připravit i na školení, které probíhá v USA a trvá šest až osm týdnů.
První restaurace Arby´s byla otevřena v Boardmanu v Ohiu v roce 1964 a hned v následujícím roce byla zprovozněna první franšíza. V současnosti působí Arby´s kromě USA ještě v Kanadě, Turecku a na Středním východě. Charakteristickou zvláštností restaurace Arby´s je zvon zavěšený vedle servírovacího pultu, takže zákazníci mohou kdykoliv zazvonit, pokud jsou spokojeni s nabízeným pokrmem. Zvonění je považováno za výraz vysokého uznání a přispívá i k motivaci zaměstnanců restaurace. „Cílem je, aby se každý, nejenom zákazníci, ale i personál a provozovatel, v této restauraci usmíval,“ uzavírá William Edwards.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...