Sladké podnikání

Zákazníci mají stále častěji tendenci volit zdravé stravování. Právě tomuto trendu se snaží vycházet vstříc mladý obchodní koncept Yogoterie, který zákazníky láká na zdravou alternativu zmrzliny a desertů. Za poslední rok se firmě podařilo vytvořit základnu stálých zákazníků na dvou pražských provozovnách v NC Arkády Pankrác a NC Atrium Flora, spravovaných jako vlastní obchody. Pro zájemce o podnikání v tomto oboru gastronomie se rovněž podařilo vyjednat lokality v obchodních centrech napříč republikou. Ty chce nyní firma nabízet franšízantům.
Vedení společnosti se chce prozatím soustředit na domácí trh a přestože se mu zamlouvá např. Slovensko, o zahraniční expanzi nyní neuvažuje. „V Praze plánujeme otevření dalších vlastních obchodů, ale nebráníme se ani tomu nabízet provozovny v hlavním městě franšízantům. Mimo Prahu spoléháme výhradně na franšízový rozvoj,“ říká jednatel Yogoterie Jakub Zíma s tím, že je v současnosti připraveno několik lokalit, o kterých se jedná s potenciálními obchodními pratnery.
Zájem o franšízovou licenci je podle Jakuba Zímy velký, firma si však partnery pečlivě vybírá a zřizování nových provozoven pečlivě zvažuje. Pro franšízanty je management firmy schopen vyjednat lokalitu, ve které by chtěli podnikat a následně zajistí stavbu provozovny na klíč. Noví podnikatelé budou následně zaučeni do výrobních procesů a bude jim poskytnuto i manažerské poradenství.
Největší překážkou dosud bránící franšízové expanzi, je podle Jakuba Zímy vysoká počáteční investice, která je ovlivněna cenou zmrzlinových strojů. Náklady na zřízení provozovny se pohybují v rozmezí jednoho až dvou milionů korun, proto centrála připravuje variantu, podle níž by franšízor technologie franšízantovi zafinancoval na úvěr. „Tuto variantu stále zpracováváme a nemáme ji ještě dotaženou do konce,“ říká o připravovaném projektu Jakub Zíma.
Dominantním produktem konceptu Yogoterie je tzv. „frozen yogurt“, v nabídce však zákazníci naleznou i milkshaky, jogurtové smoothies nebo čerstvé jogurty.
PŘEČTI ČLÁNKY

Food trucky představují nový evropský trend. Rozmach těchto franšíz probíhá i v Česku. Jak je to s investičními náklady a zahájením vlastního podnikání s mobilním občerstvením?
Faency Fries rozšiřuje síť a hledá nové franšízanty. Nabízí dvě varianty podnikání a rychlou návratnost investice.
Franšízový koncept BodyBody spojuje moderní technologie a zdravý životní styl. Zájemcům otevírá možnost rozjet vlastní studio i v menších městech.
Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
„Díky propracovanému vzdělávacímu systému dokážeme na podnikání v realitách připravit i franšízanta bez předchozích zkušeností,“ říká Petr Zelenka, ředitel sítě Next Reality.
„Nízké náklady a rychlá návratnost dělají z Edukido ideální volbu pro ty, kteří chtějí podnikat a zároveň podpořit rozvoj dětí,“ říká provozní ředitel Bartłomiej Misztal.
Přinášíme aktuální žebříček nejúspěšnějších globálních franšízových značek. V TOP 10 nechybí franšízy známé z tuzemského trhu. Nejsilnějším sektorem zůstává gastro.
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...