Byznys pro domácnost
Česká společnost ORION, specializující se na prodej domácích potřeb, rozvíjí franšízovou síť prodejen již pět let. Za tuto dobu se konceptu v Česku a na Slovensku podařilo otevřít 51 obchodů provozovaných franšízanty. Celkové číslo prodejen s touto značkou však dosahuje 96, protože kromě franšízové rozvíjí společnost i sít vlastních obchodů. Kromě plánů na rozvoj maloobchodní sítě se firma chystá prostřednictvím sesterské společnosti proniknout i na polský trh.
Hlavním motivačním faktorem pro zájemce je podle zástupce pro franšízing Tomáše Malocha výše počáteční investice, která se pohybuje okolo jednoho a půl milionu korun. Dalším faktorem je podpora a poradenství financování ze strany centrály, která dokáže dobře odhadnout obrat a na něj navázaný výdělek a návratnost počáteční investice. „Samotná návratnost je samozřejmě hodně individuální, při ideálním průběhu se může pohybovat v rozmezí dvou až tří let,“ říká Tomáš Maloch.
Přestože do franšízové sítě vstupují stále noví franšízoví partneři, eviduje firma převládající zájem ze strany stávajících franšízantů, kteří chtějí provozovat více obchodů. V současnosti provozuje a vlastní 28 franšízantů 51 franšízových obchodů. Poměr dvou prodejen na jednoho franšízanta by se měl přitom do konce roku zvýšit, protože se do té doby počítá s otevřením dalších 15 až 18 prodejen v Čechách a na Slovensku a minimálně 10 z nich by mělo být franšízových.
V blízké budoucnosti se bude ORION soustředit zejména na větší města, která dosud nebyla obsazena. Kromě tohoto cíle má firma zájem zdokonalovat interní procesy. „Od letošního roku jsme upravili tradiční kontraktační setkání společnosti. Chceme praktikovat osobnější přístup a tím zlepšovat komunikaci, od čehož si slibujeme zkvalitnění služeb a s tím související zvýšení tržeb,“ uzavírá Tomáš Maloch.
přečíst články
Solodoor plánuje další růst
/08.08.2025
„Nejcennější, co nabízíme, je prověřený franšízový koncept, díky kterému jsme pomohli mnoha lidem stát se úspěšnými podnikateli,“ říká v rozhovoru ředitel společnosti Martin Kupka.
Franšízová síť prodejen dveří a zárubní roste počtem poboček i obratem. Kde je místo pro nové franšízanty?
„Jsme aktuální dvojkou na trhu. Obrat máme stejný i přes 30 % pokles stavebnictví,“ říká Ing. Petr Holý, obchodní ředitel franšízové sítě Otherm.
Franšíza s luxusním designovým nábytkem Divani & Sofa' vstupuje na náš trh. Umí zaujmout koncové i B2B klienty.
LUXURY FURNITURE je vlastníkem společnosti DIVANI&SOFA', špičkového nábytkového showroomu, který se specializuje na moderní, přizpůsobitelný a ekologický nábytek.
Nejčtenější
Franšíza - co to je?
/09.01.2025
Pokud se vám při vyslovení slova franšízing něco vybaví, je to skvělé. Ještě důležitější je ale vědět, co podnikání na základě franšízové licence skutečně obnáší.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Síť Vosíme.cz se úspěšně rozšiřuje i mimo velká města. Nové pobočky otevírá ve spolupráci s franšízanty. Těm nabízí i pomoc s financováním.
Rádi byste si otevřeli vlastní obchod, ale brzdí vás nedostatek zkušeností? Franšízová síť Coccodrillo nabízí model spolupráce vhodný i pro nováčky.
Populární na fóru
Nový tip na podnikání
Dánská značka nábytku pro děti Flexa míří do Česka. Chce vybudovat síť prostřednictvím franšízantů. Co myslíte, jak se jí povede v přímém souboji s...
Mezera na trhu?
p.Plesník můžete mi zavolat či napsat,potřeboval bych poradit.děkuji 602369757
Kde je mezera na trhu?
Pokud je tento systém na cestě zlepšit podmínky k podnikání v České rebublice, tak jim jen tleskám. jen vezměte v potaz, že malé firmy mají malé tj. nízké finanční...
Kde je mezera na trhu?
Komentář