Sázíme na poctivou gastronomii
Jak hodnotíte vývoj na trhu kaváren a gastronomie za posední rok?
Trh kaváren a gastronomie je stále velmi progresivní. Jedná se o konkurenční prostředí, kde není prostor dělat chyby, i kvůli tomu, že povědomí spotřebitelů o kvalitě produktů stále stoupá a to vytváří velký tlak na provozovatele kaváren. My jsme se rozhodli na tento trend reagovat inovativním konceptem Home Office Bistro & Coffee, který je založen na systému fast-casual. Princip fast-casual vychází z omezení servisu, na který jsou zákazníci zvyklí ze standardních restaurací, ale zároveň si uchovává vysokou kvalitu nabízených pokrmů. Vysoká kvalita potravin znamená, že v našem konceptu nepoužíváme mražené polotovary a jídla nesmažíme, jak tomu bývá v klasických fastfoodech. Pro zajímavost trh fast-casual od roku 1999 vzrost o 550 %, tedy více než desetkrát oproti trhu s fastfoodem.
Co se podařilo a v čem byste se chtěli zlepšit?
Podařilo se nám úspěšně otevřít prvních pět provozoven, které zaznamenávají stále se zvyšující tržby. Tento trend tak potvrzuje náš původní odhad potenciálu trhu fast-casual. Prostor pro zlepšení vidíme v inovacích nabídky sortimentu tak, aby byla pro spotřebitele stále atraktivnější.
"V budoucnu určitě plánujeme s konceptem expandovat i mimo Prahu. Dokonce se nám již ozývají mimopražští zájemci. Krátkodobé cíle však jsou zaměřeny na hlavní město," říká spoluzakladatel konceptu Home Office Bistro & Coffee Jan Hummel.
Na jaké produkty Home Office Bistro sází? Daří se s tímto sortimentem zvyšovat obrat?
Sázíme na čerstvé, kvalitní suroviny. Vyhýbáme se smažení, konzervám či polotovarům. Provoz Home Office reaguje na denní režim zákazníků. Ráno si u nás vychutnají snídani, například. v podobě čerstvých vajec na různé způsoby přípravy či v podobě velmi oblíbených domácích palačinek. V poledne na vás čekají kvalitní bistro-jídla a domácí polévky a v odpoledních hodinách si můžete vybrat z celodenní nabídky čerstvých salátů, panini, quichů nebo se potěšit sladkým dortem k právě umleté kávě. Ve večerních hodinách pak přichází čas na sklenku vína. I díky tomu, že nabídku přizpůsobujeme dennímu režimu, se nám daří zvyšovat celkovou obrátkovost sortimentu.
Kde se konceptu Home Office Bistro daří nejvíce?
Tam, kde zákazníci ocení kvalitní a poctivou gastronomii. Cítíme pozitivní ohlasy od lidí, kteří v blízkosti bistro-kavárny pracují a pravidelně k nám chodí na oběd. Daří se nám ve frekventovanějších lokalitách, v centru města nad 50 000 obyvatel, například v obchodních centrech, poblíž kancelářských komplexů či vysokých škol.
Máte zkušenost se získáváním franšízantů pro koncept Frutisimo. V čem je dnes situace jiná? Má nízká nezaměstnanost vliv na získávání nových franšízantů?
Situace není zásadně odlišná. Koncept je aktuálně zaměřený na Prahu, kde je nezaměstnanost rekordně nízká. Pociťujeme, že to má vliv na typ nových franšízantů, kteří k nám přecházejí především z korporátní sféry. Zájem o koncept, ačkoli je mladý, se však stále zvyšuje.
Podařilo se otevřít nějaké nové prodejny, kolik z nich je franšízových?
Nejnovější bistro-kavárnu, jsme otevřeli v březnu letošního roku na pražské frekventované lokalitě Anděl, v ulici Radlická. Zde se nám podařilo spojit koncept Home Office zároveň s ovocným barem Fruitisimo. V současné době máme pět bistro-kaváren Home Office, z nichž jsou dvě franšízové. V tomto roce plánujeme otevřít celkem 10 nových provozoven.
Jak vypadá ideální franšízant a jaké požadavky musí splnit, aby se mohl stát franšízantem?
Je to člověk, který se od začátku dokáže ztotožnit s filozofií a zaměřením našeho konceptu. Má reálná očekávání a vlastní představy o podnikání. Je obchodně a provozně zaměřený, se schopností efektivně řídit tým zaměstnanců.
Chystáte pro zákazníky a franšízanty nějaké novinky pro tento rok?
Novinky pocítí především zákazníci. Připravujeme sezónní obměnu produktů a budeme testovat večerní provoz vybraných bistro-kaváren.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...