Firma na kolech
Profesionalita v prodeji kávy a vstřícnost vůči zákazníkům jsou dva pilíře, na kterých stojí franšízový koncept Bike Café. Spolu s třetím, kterým je výhoda mobility, si koncept získává oblibu nejen v domovském Polsku, ale i v Čechách, kde má zatím jedno zastoupení v Liberci. „V současnosti evidujeme řadu zájemců z Česka a zaznamenali jsme, že jejich počet v nedávné době vzrostl. Momentálně s nimi vedeme jednání o nových lokacích,“ popisuje vývoj značky Bike Café na tuzemském trhu manažer Bike Café Alexander Pietrzak.
Aby management firmy učinil celý koncept atraktivnější a výkonnější, je momentálně vyvíjen nový IT systém, který bude mít za cíl monitorovat prodeje a pracovní dobu. Průběžně je též zdokonalován servis a nabídka, která kromě kávy zahrnuje sušenky, křupavé tyčinky nebo čerstvé ovocné džusy. Káva zůstává hlavním produktem, strategií mobilních kaváren však podle Alexandra Pietrzaka je nabízet ke kávě vždy nějaký chutný doplněk, přičemž osvědčené pokrmy jsou následně prostřednictvím centrály doporučovány i ostatním franšízantům.
Kromě doporučení zákaznicky atraktivních produktů zahrnuje podpora franšízantů například startovací balíček, který zahrnuje barové doplňky a značkové oblečení. Centrála rovněž vyhledává nejrůznější události, na nichž se mohou franšízanti objevit a pomoc je nabízena i v případě vyřizování formalit týkajících se nového prodejního místa. Průměrná návratnost investice je okolo 12 měsíců, přičemž obraty jsou závislé na umístění kavárny a ročním období. Samozřejmostí je asistence centrály při výběru vhodného obchodního místa a franšízantům je k dispozici i simulace návratnosti investice a seznam prodejních míst s odhadem jejich obchodního potenciálu.
Zákaznicky nejoblíbenější a tedy nejprofitabilnější produkty se podle Alexandra Pietrzaka řídí podle aktuální sezóny. „Obecně jsou nejúspěšnější kávy capupucino, latte a americano. V létě se nejlépe prodává ledová káva a v zimě je to zase horká čokoláda,“ uzavírá výčtem nejlépe prodávaných produktů Alexander Pietrzak.
Zobrazit v katalogu franšíz
PŘEČTI ČLÁNKY
Proč je třeba sítě neustále obnovovat?
/12.11.2025
KFC svou cestu započalo před více jak 100 lety. Jako franšíza funguje již přes 70 let. I přesto řetězec oznámil zásadní změny.
Slovenský Kaliforňan mění pohled na rychlé stravování. Zdravé bowls plné lokálních surovin míří po Brně i do dalších českých měst. Franšízanty hledá pro restaurace i foodtrucky.
Slovenská síť Mr. Kebab hledá master-franšízanta pro český trh. Detaily spolupráce a plány expanze přibližuje zakladatel značky Ľubor Lelovits.
„Pro náš růst je klíčové, abychom měli ty správné franšízanty,“ říká Michal Příhoda, výkonný ředitel Fruitisimo Group. Síť loni překonala tržby půl miliardy korun a expanduje dál.
Franšízová síť s více než 200 pobočkami se úspěšně rozvíjí v zemích Evropy. Aktuálně hledá dlouhodobé partnery pro vstup na český trh.
Nejčtenější
Jak vydělat peníze na YouTube?
/16.07.2021
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Stále více firem se rozvíjí na základě modelu franchisingové spolupráce. Zjistěte, zda již nastal čas, abyste „franšízovali“ vlastní podnikání.
Franšízy modernizují své financování. Česká kavárenská síť CrossCafe Original nabízí nováčkům spolufinancování investic.
Udržet konzistentní vizuální styl u desítek poboček není snadné. Digitální nástroje pomáhají franšízám s tvorbou a správou marketingových materiálů.
Karel Kotrba se rozhodl své manažerské zkušenosti přetavit do práce s podnikateli. Dnes vede regionální boardy franšízové sítě TAB Board. Co ho v této roli nejvíc naplňuje?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...