Auto-moto na dobré vlně

Automobilový trh zdaleka neznamená pouze prodej vozidel. Zahrnuje totiž také navazující technické a obchodní služby. Firmy poskytující servisní služby motoristům přitom mají již dlouhou tradici nejen v rámci budování vlastních, ale i kvalitních franšízových systémů. Zákazník si tak často ani nevšimne, že právě využil služeb franšízové pobočky renomované sítě.
Počátky franšízingu v oblasti autoservisů sahají do devadesátých let minulého století. To dokládá první franšízová pobočka autoservisu BestDrive, která zahájila provoz právě před dvaceti lety. Franšízantem, který jako první začal podnikat v rámci tehdejší sítě Barum (později přejmenované na BestDrive), byla pelhřimovská společnost CIME. „Strategické spojení pro nás bylo určitě výhodné. Pokud mohu naši dvacetiletou spolupráci hodnotit zpětně, rozhodli jsme se správně. Franšíza se nám osvědčila. Trochu jsme měli obavu ze změny jména sítě – ze známého Barumu k novému BestDrive. Ale čas ukázal, že to bylo správně,“ bilancuje spolupráci jednatel společnosti Petr Král.
BestDrive je na tuzemském trhu největší sítí pneuservisů a autoservisů. Provozuje ji společnost ContiTrade Services, která je stoprocentně vlastněna společností Continental Barum. Vlastní síť tvoří aktuálně 66 vlastních provozoven a bezmála 100 franšízových prodejen a servisů.
V České republice má koncept podle jednatele společnosti ContiTrade Services Karla Kučery ambici patřit i nadále mezi přední poskytovatele auto-pneuservisních služeb a chce rovněž do budoucna rozvíjet svůj franšízový koncept. „Potřeby zákazníků se neustále mění a zásadním způsobem ovlivňují naše podnikání. Být blízko zákazníkovi tak není jen klišé, ale nutnost. A to jak přes fyzické pokrytí sítí prodejen nebo třeba nabídkou mobilních služeb,“ komentuje specifika konceptu a probíhající změny Karel Kučera s tím, že servisní síť poskytuje kromě dodávky zboží a komplexního řešení i odborné služby a online objednávání.
BestDrive ovšem není jedinou společností, která dokáže zákazníkům poskytovat komplexní služby. Mezi přední firmy v oboru se řadí rovněž Euromaster, který poskytuje jak autoservisní, tak pneuservisní služby po celé Evropě, kde má 2380 poboček, z toho je 920 franšíz. V rámci českého trhu provozuje Euromaster 22 franšízových autoservisů. Silné zastoupení v celosvětovém měřítku má i síť Bosch Car Service provozující ve světě 16 tisíc autoservisů. Na tuzemském trhu se nachází 81 servisních míst a podnikatelům usilujícím o spolupráci nabízí centrála partnerství fungující na principech franšízingu.
Na automobilový trh jsou navázány také franšízy, které nabízí čistící služby nebo doplňkový prodej automobilového vybavení. Mezi koncepty zabývající se čištěním aut patří automyčka Express (17 poboček), specialista na čištění párou MaxDrive (10 mobilních jednotek) nebo nový, původem irský koncept čistění vozů bez vody NoH2O (5 vlastních provozoven). Zájem o český trh projevil nedávno také polský LucArt, který jako distributor motorových olejů a autodoplňků momentálně vede jednání se dvěma tuzemskými zájemci o licenci a v blízké budoucnosti by tak měl začít nabízet produkty i českým zákazníkům.
PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízová síť Cbweed má pobočky zatím jen v Praze. Potenciál však vidí i v dalších větších městech.
„Největší poptávka o franšízové licence přichází z Prahy. Věřím, že na začátku roku 2022 rozšíříme síť v Česku i do dalších měst," říká Riccardo Ghibellini ze společnosti Cbweed.
V současnosti má síť čerpacích stanic u nás 140 poboček. Příležitost k podnikání nabízí i franšízovým partnerům. Jak velká na ně čeká investice?
Franšízový koncept Cbweed chystá rozšíření obchodů s konopnými produkty po celém Česku. Jak rychlá je pro franšízanty návratnost investice?
Franšízový koncept Husse navýšil počet franšízantů na 37. Současně se pouští do připrav vlastního e-shopu.
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
V březnu to bude rok, co se Dušan Měchura stal jedním z franšízantů sítě Next Reality. Jak se mu daří a co vnímá jako hlavní výhody franšízingu?
Franchisové systémy je možno rozdělit podle různých kriterií, mimo jiné druhu know-how, druhu hospodářské činnosti či způsobu organizace systému.
Zakázek hodně a lidí málo. Také proto se řada značek ze stavebnictví rozhodla expandovat do regionů prostřednictvím franšízové spolupráce. Koho hledají?
S franšízou UGO podniká Václav Vávra v Mladé Boleslavi od roku 2013. Nyní se rozhodl pro změnu. Proč se tak stalo a co na jeho krok říká Lukáš Prauss, manažer rozvoje této sítě?
Populární na fóru
Vše pro zákazníka
Kdyby Zepter neprodal exekutorům smlouvy za 2,5 mld v devadesátých letech a nehojil se pak na babičkách na zboží, které nechtěly, tak by se mu lépe budoval pozitivní...
Franšíza pro psy a kočky
Komentář
Na kolo s franchisou
Prosim zaslat informacie ohladne znacky Bikepoint.biz. dakujem