Networking jako novodobý nástroj komunikace se zdaleka neomezuje jenom na metropoli Prahu. Podnikatelské kluby se v současnosti nachází ve většině krajských měst v Čechách, na Moravě a ve Slezsku.
Středa
02.11.2016
Propojování kontaktů je mezi českými podnikateli stále populárnější. Na kultivaci podnikatelského prostředí se podílí i franšízové systémy.
 

Navázat podnikatelské vztahy, realizovat nové zakázky a ještě navíc kultivovat podnikatelské prostředí, k tomu všemu dává příležitost networking. Přestože je forma spolupráce mezi podnikatelskými kluby a jednotlivými byznysmeny velice výhodná, naráží stále ještě na neporozumění. Řada lidí si totiž networking plete s prodejními akcemi. Ve skutečnosti se ale jedná především o rozvoj vztahů jednotlivých členů po lidské stránce. Obchodní příležitosti se následně objeví zcela přirozeně.

Že správně realizovaný networking může podnikatelům přinést nejen nové kontakty, ale i profit v podobě hodnotných zakázek dokazují podnikatelské kluby Business for Breakfast. Za první pololetí letošního roku si totiž členové mezi sebou vyměnili 4457 doporučení a kontaktů na nové zákazníky. Podle interních dat bylo v klubech přivítáno 1760 hostů, přičemž počet obchodních schůzek, které si mezi sebou a svými hosty členové klubů sjednali, přesáhl 9 tisíc. Celkově tak 583 členů díky svému působení v 61 franšízových a dvou klubech, které vlastní centrála, zrealizovali a zaevidovali zakázky v hodnotě 313 milionů korun.

O funkčnosti networkingu svědčí též skutečnost, že další z konceptů Empiria 21, která na trhu působí teprve od roku 2014 a momentálně disponuje dvěma franšízovými a třemi vlastními kluby, plánuje do konce roku zprovoznit další podnikatelský klub, čímž reaguje na vzrůstající poptávku na jihu Čech. Počet členů klubů Empiria 21 meziročně vzrostl o 60% a téměř 90% původních členů obnovilo svá roční členství. Pro vedení společnosti jsou tato čísla důkazem, že klientům vyhovuje nejen atmosféra pořádaných akcí, ale především, že setkávání přináší potřebné impulzy do podnikání. O funkčnosti networkingu pod značkou Empiria 21, která na trhu působí teprve od roku 2014 a momentálně disponuje dvěma franšízovými a třemi vlastními kluby, svědčí též skutečnost, že se do konce roku plánuje zprovoznit další podnikatelský klub, čímž společnost reaguje na vzrůstající poptávku na jihu Čech.

Pro úspěšné fungování klubu je ale zapotřebí nejen aktivních majitelů klubů, ale především aktivních členů, kteří dokážou přivádět zajímavé hosty. Členové by měli být sami otevřeni širokému spektru podnikání a měli by také vyhledávat nové kontakty a snažit se propojovat na první pohled nepropojitelné. Nezbytnou součástí networkingu je také využívání všech dostupných informačních kanálů a technologií, včetně pracovních a sociálních sítí. Podnikatelé tak mohou získat marketingový nástroj, který jim umožní mít velký náskok před ostatními.

Networking znamená systematické budování osobních a profesních kontaktů. Jeho hlavním cílem je vzájemné propojení jednotlivých osob, kteří se zejména po obchodní stránce podporují a spolupracují. Ve druhé polovině 20.století se networking začal častěji využívat mezi podnikateli jako prostředek budování sociálního kapitálu. Po roce 2000 se rozšířil i za hranice byznysu a v současnosti je rovněž využíván například zájmovými skupinami nebo akademiky.