Kavárna se hodí i na malé město
Jak se dařilo kavárnám Café Budík v roce 2016?
Vzhledem k tomu že je Café Budík náš zcela nový koncept, pracovali jsme na tom, abychom stabilizovali dvě svávající kavárny, které provozujeme jako vlastní. Podařilo se nám ale podepsat první franšízovou smlouvu. V březnu nebo dubnu 2017 tedy budeme otevírat novou kavárnu v Jihlavě.
Čím se vaše kavárny odlišují od ostatních podniků stejného zaměření?
Café Budík prezentuje naší hlavní výrobu čokoládových pralinek a marcipánových specialit, které distribuujeme v rámci naší franšízové sítě cukráren BonBon. Prodáváme rovněž čokolády z různých lokalit světa, které zákazníkovi nabízíme v tekuté podobě. Café Budík prodává přes léto také zmrzlinu, kterou si sami vyrábíme z čerstvých surovin. Koncept je rovněž zajímavý tím, že v našem menu, které jsme vytvořili speciálně pro Café Budík, není žádný značkový nápoj. Všechno děláme z vlastních surovin, ať jsou to mošty nebo limonády. Vycházíme jenom z vlastních zdrojů.
„Pokud člověk dělá práci poctivě, může i na malém městečku úspěšně provozovat kavárnu a uživit se,“ říká z vlastní zkušenosti Petra Kovandová s tím, že franšízová licence je k dispozici všem zájemcům, kteří budou zapáleni pro věc a budou ochotni dodržovat pravidla spolupráce.
Jaké kladete nároky na budoucí franšízanty?
Pro nás je důležité, aby do toho zájemce dal nejen své peníze, ale také čas a srdce. Chceme najít takové lidi, kteří se budou ochotni o kavárnu každý den poctivě starat.
Na jaké problémy v průběhu rozšiřování konceptu nejčastěji narážíte?
Nenarážíme na větší obtíže. Budovat koncept nás samozřejmě stojí úsilí a spoustu času. Zájemcům se věnujeme hned od začátku, aniž by byli našimi franšízanty. My jim poodhalíme naše know-how, čím riskujeme, že náš koncept někdo okopíruje.
Můžete popsat proces příprav, který vede od prvního setkání po otevření kavárny?
Na začátku je speciální seznámení s námi jako s majiteli značky. Následně ověřujeme, jestli je zájemce vůbec schopen provoz vést. Jak jsem již řekla, není to jen otázka peněz, ale i toho, zda má kandidát potenciál se kavárně plně věnovat. Pokud si plácneme, jedeme se podívat na místo kavárny, které franšízant vybírá sám. Pokud prostor vyhovuje, spojíme franšízanta s naším architektem, který do prostoru zasadí náš koncept. Zaměstnance i franšízanty rovněž školíme tak, aby dokázali o produktech dobře mluvit. Naučíme je připravovat teplé čokolády na páce, včetně celého menu. Pak následuje instalace zařízení a technologií. Franšízant tak dostává komplexní podporu.
Jaký evidujete zájem o koncept ze strany potenciálních franšízantů?
Během roku jsme měli asi šest schůzek, kdy si zájemci zjišťovali podmínky. K podpisu ale byla ale dotažena jen jedna smlouva.
O jaká místa stojíte především?
Máme vlastní zkušenost s provozem kavárny v městečku, které má dva a půl tisíce obyvatel, a jsme přesvědčeni, že na velikosti lokality nezáleží. Naše kavárna Café Budík je standardní, ekonomicky soběstačná provozovna, a přitom je v takto malém městečku. Nechci tím říct, že pro nás je každý franšízant dobrý, ale vůbec bych se nebála podpořit vznik takovéto kavárny na malém městě. Nám funguje dokonce lépe než ta, kterou máme v Táboře.
Jaké jsou Vaše cíle pro rok 2017?
Myslím, že náš koncept čerstvý a originální. Z hlediska investice a podmínek se nejedná o velký projekt. Nic tedy nebrání tomu mít v horizontu několik let i 20 kaváren.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...