V Číně kvete byznys s kávou

Americký kavárenský řetězec Starbucks oznámil, že do roku 2021 plánuje otevřít na 12 tisíc nových poboček po celém světě. Nejslibnějším a největším zahraničním trhem přitom pro celosvětově zavedenou značku zůstane i v nadcházejících letech Čína (působí tam již 17 let). V nejlidnatější zemi světa by se počet licenčních kaváren Starbucks měl do roku 2021 zdvojnásobit. Cílem je 5 tisíc čínských poboček oproti stávajícím 2,5 tisícům.
Podle vedení centrály Starbucks by čínský trh mohl v budoucnu předběhnout dokonce i ten americký - v USA má firma nyní 12 900 poboček. Tržby řetězce z čínských poboček činí 13 % celkového obratu franšízové sítě, a jejich zisk roste téměř dvojnásobně rychleji než v domovských Spojených státech. Do Číny se přesune letos i koncept prémiových kaváren a pražíren Starbucks Reserve & Roasteries, který společnost zavedla jako první v Seattlu. První neamerický obchod tohoto druhu se letos otevře v Šanghaji. Zákazníci se v něm mohou seznámit i se způsobem výroby kávy a získávání kávových zrn do nápojů značky Starbucks.
V 67 zemích světa
Rozšiřování franšízového konceptu a značky má s sebou přinést i určitá zlepšení v oblasti samotných služeb. Starbucks nedávno uzavřel strategickou spolupráci s čínskou společností Tencent, poskytovatelem pokročilých internetových služeb. Ve všech kavárnách Starbucks v Číně díky ní budou moci zákazníci platit pomocí aplikace Pay WeChat. Od letošního roku má také více než 800 milionů aktivních uživatelů platformy WeChat-in možnost poslat přes internet jako dárek značkový výrobek s logem Starbucks.
Americký řetězec má v současné době asi 22 000 kaváren v 67 zemích světa. T toho 2400 jich je rozmístěných v Evropě, na Středním východě a v Africe. Starbucks začal fungovat jako franšíza až v roce 2013, a výběr nových partnerů a franšízantů je vždy velmi přísný a náročný. První pobočky mimo USA otevřel v Británii. Do České republiky vstoupila značka Starbucks v lednu roku 2008, kdy zahájila provoz kavárna na pražském Malostranském náměstí. Majitelem licence na provozování kaváren Starbucks v České republice je společnost AmRest, která v současnosti vlastní celkem 26 kaváren.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...