Rekordman mezi franšízami

Proslavili se výrobou sendvičů přímo před očima zákazníka a podle jeho přání. Ačkoliv za globální královnu fastfoodů a franšízových sítí je stále všeobecně považovaná společnost McDonald’s, Subway již před několika lety předčila letitou americkou jedničku právě v počtu poboček po celém světě. Subway je jedničkou v celkovém počtu restaurací, které nabízejí dohromady větší počet míst, než jiný řetězec rychlého občerstvení. U věrných zákazníků boduje stále Subway svou politikou užívání "superčerstvých" surovin. U svých franšízových partnerů má dlouhodobý úspěch především díky nízkým vstupním nákladům a jednoduchému provozu restaurací.
Téměř 80% nových franšíz Subway si pořizují již stávající provozovatelé restaurací. Majitelem registrované obchodní známky je společnost Subway IP Inc. Jen v USA úspěšně fungovalo loni na 27 tisíc franšízových poboček, v celkem 112 zemích světa je jich dohromady na 44 tisíc (např. Austrálie, Nový Zéland, Saúdská Arábie, Británie, Španělsko, Itálie, Francie, Německo, Japonsko, Belgie, Lucembursko a Nizozemsko). Zájem soustředí nyní především na východní Evropu - Polsko, Rumunsko, Bulharsko a Českou republiku.
Navrhněte si sami i podobu pobočky
Na český trh vstoupila společnost na výrobu sendvičů v roce 2003, na konci loňského roku měla u nás kolem 20 poboček, z toho 7 je jich v Praze. Otevřít by jich v ČR chtěla až 100. Její priritou je při výběru a schvalování nových franšíz místo a město. Nejčastěji se pobočky Subway objevují v obchodních centrech, na dálničních odpočívadlech, v byznyscentrech, nebo na vlakových nádražích. V tuto chvíli například hledá Subway franšízanty pro pobočku v Praze, Zlíně, či v obchodních centrech v Jablonci a na Kladně. Dalším lokalitám se také nebrání, franšízant může místo i projekt na stavbu nové restaurace navrhnout centrále sám.
Licence na otevření podniku stojí 7 500 eur. Pokud franšízant stihne otevřít provozovnu do jednoho roku, dostane polovinu investice od centrály zpět. Vedle toho provozovatel restaurace odvádí značce 8 % z tržeb, a 4,5 % platí za marketing. V průměru 147 tisíc eur musí majitel investovat do vybavení, záleží samozřejmě na velikosti provozovny. Loni v České republice zvýšila značka Subway tržby o 11 %.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...