Starbucks zahájil bitvu o Italy

Globálně vůbec největší kavárenská síť původem z USA se vrací do města, které bylo inspirací pro vznik značky v podobě, jak jí známe dnes. Nová kavárna a pražírna Starbucks v Miláně bude mít rozlohu 2,5 tisíce metrů čtverečních, nabízet by měla prémiovou kávu a pečivo od přední milánské společnosti Rocco Princi. Podobně jako ve svých dalších specializovaných prémiových prodejnách Starbucks Roastery mimo Evropu, například v Šanghaji či New Yorku.
Starbucks plány na vstup do Itálie, která je domovinou klasického espressa, oznámila těsně před odchodem Howarda Schultze z vedení. Krok je to poměrně odvážný, neboť Italové jsou pyšní a opravdu nároční na gastronomické umění. A espresso je vedle špaget jejich snad největší chloubou. Obvykle svůj oblíbený nápoj za v průměru 1 euro konzumují u barů v místních rodinných kavárnách. Těžko vzhledem k jejich patriotismu tedy odhadovat, jestli si oblíbí také americký způsob konzumace espressa, totiž ve velkém hrnku, ředěné horkou vodou či mlékem. Znalci italských tradic jsou spíše skeptičtí.
Střet dvou odlišných kultur
Kávu si Italové navíc totiž nejčastěji vybírají podle názvu a jména společnosti, která ji vyrábí. Samozřejmě se při tom řídí předchozími zkušenostmi, Italové prostě neradi s kávou experimentují. Starbucks nicméně tvrdí, že je na střet dvou odlišných kultur globální značka připravená. Expandovat v Itálii hodlá jen pomalu a opatrně, s úctou k místní tradici a podmínkám italského trhu. V tuto chvíli plánuje Starbucks otevření několika poboček v Miláně, o dalších městech se zatím nehovořilo.
Podle údajů společnosti Euromonitor jsou Italové stále zamilovaní do kvalitní kávy a jsou ochotni za svoji vášeň zaplatit i vyššími cenami. Jejich celkové výdaje za tento nápoj loni meziročně vzrostly o 2 % na 1,8 miliard euro. Největší značkou v zemi je Luigi Lavazza, která ovládá celou třetinu tamního trhu s kávou. Starbucks přesto doufá, že v Itálii uspěje. "Čekali jsme na tuto příležitost mnoho let, abychom ukázali italskému lidu hluboký respekt k jeho bohatému dědictví a kultuře kolem vaření kávy. Věříme, že nyní je ten správný čas, aby se Starbucks pokusil dobýt Miláno," uvádí Starbucks v prohlášení.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...