Zmrzlináři, vzhůru ke strojům!

Léto se pomalu, ale jistě blíží, a s ním i rozkvět sezónního byznysu. Typicky letním zbožím jsou točené zmrzliny, které v posledních letech zažívají díky venkovnímu prodeji nárůst popularity v Polsku. Na tamním trhu funguje úspěšně například franšízová značka LODOstrefa, která nabízí franšízantům možnost podnikat prostřednictvím prodeje na stánku či kiosku. Stejná možnost platí také pro české zájemce o franšízovou licenci.
Prodejní jednotky LODOstrefy se nacházejí převážně u supermarketů a nákupních center. "V Polsku koncept perfektně funguje, u nás jsou většinou problémy s umístěním, některým dosavadním adeptům chyběly také potřebné finance," říká Ondřej Němec, který má expanzi LODOstrefy v ČR na starosti. LODOstrefa letos v Polsku zprovoznila 10 nových zmrzlinových stánků, další 4 fungují od loňska na Slovensku.
Pomoc s financováním
V Česku je nyní podle Němce značka v jednání s prodejními řetězci Kaufland a Tesco, u nichž by stánky měly v budoucnu nabízet především točenou zmrzlinu. Lokalita přitom není striktním příkazem, firma se nebrání ani například umístění prodejny na koupališti, či jiných turisticky přitažlvých místech. Aby bylo možné potenciálním českým franšízantům kiosek a jeho vybavení ukázat v provozu, plánuje společnost na duben postavit dva reprezentativní vlastní kiosky v Jičíně či Trutnově.
Franšízantům poskytuje LODOstrefa plně vybavený kiosek včetně strojů a směsí na výrobu zmrzliny. "Pomáháme franšízantům s výběrem lokality, získáním povolení na úřadech, a poskytujeme potřebná školení. Většina našich franšízantů si pořizuje hned několik kiosků, výroba zmrzliny je jednoduchá, a návratnost vstupní investice rychlá," říká Němec. Minimální investice činí 750 tisíc korun, poté se platí franšízový poplatek 6 500 korun za měsíc. Návratnost bývá v průměru do půl roku, někdy déle. LODOstrefa přitom nabízí svým partnerům také pomoc s financováním, náklady na zprovoznění kiosku mohou splácet v průběhu několika let.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...