Od české pizzy ke španělské

Stávajících 10 poboček české franšízové sítě Forty’s Pizza se brzy přemění v provozovny španělské značky Telepizza. V následujících třech letech by se počet restaurací Telepizza měl v Česku poté zdvojnásobit. „Jsme potěšeni, že se nám podařilo naplnit ambiciozní plány pro expanzi v České republice, která pro nás představuje jedinečnou příležitost, jak naše rostoucí franšízové podnikání rozšířit o region střední Evropy," uvedl pro média prezident mezinárodní sítě Telepizza Giorgio Minardi. S tím, že vstup Telepizzy do Česka by měl podle něho přispět k posílení španělské značky v mezinárodním měřítku.
Telepizza v tuto chvíli vlastní po celém světě 1389 restaurací ve 13 zemích na 3 kontinentech, z toho 55 % jsou franšízy. Kromě Česka letos hodlá expandovat také do Jižní Ameriky. Mezinárodní prodeje činí podle předsedy představenstva a generálního ředitele Pabla Juantegui až 35 % celkových obratů Telepizzy, které loni dosáhly asi 14 miliard korun, loňský zisk před zdaněním uzavřela Telepizza na 1,7 miliardách. V roce 2016 se Telepizze podařilo kromě jiného otevřít 11 franšízových poboček ve Švýcarsku.
Do šesti měsíců se z české pizzy stane španělská
Čistě domácím produktem je Forty’s Pizza, kterou spoluzaložil v roce 2005 v Olomouci Jakub Šlezar. Jeho strategií bylo zaměření značky na výrobu a rozvoz pouze jednoho jediného produktu, tedy pizzy. Tu musí zákazník dostat po objednání domů do 40 minut, jinak ji nemusí platit. Během prvního roku působení fungovala firma jako rozvážková služba, poté zamířila do města s cílem nabídnout nejen rozvoz zdarma, ale i prodej přes ulici.
Forty´s Pizza provozovala dosud vlastní pizzerie především v moravských městech a v Hradci Králové. Dva roky po založení, v září 2007, otevřela druhou franšízu v Prostějově, v těsné blízkosti centra. V roce 2009 uvedla do provozu také pobočky v Brně a Přerově, a rok poté i dvě pobočky v Ostravě a jednu v Prostějově. Po podepsání smlouvy s Telepizzou vznikne nová firma, v níž by měl mít Šlezar menšinový podíl. Postupy a know-how by se v pobočkách Forty’s Pizzy měly proměnit v následujících šesti měsících. „Využijeme naši znalost místního trhu, abychom tu pomohli Telepizze růst,“ uvedl Šlezar. O dalších změnách budeme opět informovat na portálu Franchising.cz.
Zobrazit v katalogu franšíz




















PŘEČTI ČLÁNKY

Franšízy v oblasti gastronomie nejsou ničím novým. Přesto je koncept Hey Foods v mnoha ohledech od provozování tradiční restaurace dost odlišný.
Franšíza 360pizza nabízí rebranding stávajícím gastro provozovnám. Jak změna pomůže efektivitě podnikání vysvětlí Markéta Krejčíková, manažerka pro rozvoj.
Franšíza Bageterie Boulevard vyrostla spolu s Crocodille na rekordních 1,6 miliardy obratu. Po covidových letech je zpět na předních pozicích mezi fastfoodovými řetězci.
„Nyní se zaměřujeme na bistro, kde chceme pizzy odbavovat do 7 minut,“ říká zakladatel franšízové sítě Vosíme.cz Richard Halmazňa.
Špagetka je franšíza s čerstvými těstovinami, kávou a zmrzlinou. Má originální receptury i způsob lokace trucků. Jak tento koncept funguje v praxi?
Nejčtenější

Pokud se Vám při vyslovení slova franšízing vůbec něco vybavuje, je to skvělé!
Další franšíza vstoupí do konkurence amerických fastfoodových značek a první pobočka vznikne v Praze. Co nového se dá do byznysu s burgery přinést?
Dánská značka City Calendar míří na český trh a hledá partnery pro expanzi. Zaměřuje se na tvorbu, výrobu a distribuci originálních lokálních adventních kalendářů s vouchery.
Franšíza s pracovními oděvy je na trhu už více jak 5 let. Petra Tománková, manažerka pro rozvoj, přibližuje, pro jaké podnikatele je koncept vhodný.
Každý den lidé zhlédnou na YouTube více jak miliardu videí. Proč toho nevyužít pro vlastní zisk?
Populární na fóru
Dotazník regionální produkty a gastroturismus
Dotazník je anonymní a zabere max. 5 min. Jeho vyplněním mi velmi pomůžete při psaní mé bakalářské práce. Děkuji! (dotazník je dostupný do 12. 4. 2022) odkaz...
Taco Bell na cestě k vrcholu
Byl bych moc rád kdyby se Taco bell nastěhoval i k nám do Česka třeba do Prahy.
Úspěšný rok pro Subway
Jedná se o další z PR článků společnosti SUBWAY a snahu nalákat nové frenšízanty. V uplynulých dvou letech přišel tento řetězec v ČR o 9 restaurací. V roce...
Subway vidí potenciál na benzinkách
Čr není Polsko. Situace v SUBWAY je zde nyní zcela jiná. Pobočky v ČR většinou velice rychle končí. Asi nejlepším příkladem je restaurace SUBWAY v Říčanech....
Franšíza McDonald’s? Doživotí
Dobrý den, mohl bych vědět kolik je zhruba roční obrat?
Sushi v Česku jde
Chtěla bych do Ústí nad Labem zavést sushi bar, zde nic není a lidé by to uvítali.
Komunikace je základ
The PUB v Karlíně, který provozuje právě pan Žemlička, můžu vřele doporučit každému, kdo má rád příjemnou obsluhu, originální interiér, tankové pivo,...
Lidé jsou základ
Promiňte, ale zas jednou článek o ničem.... A co se týče hlavního motta článku: V "restauracích", které jsou v jídelních sekcích nákupních center to opravdu...